فرهنگ و هنر

«وودی آلن» از سینما خداحافظی می‌کند

«وودی آلن» در مصاحبه ای جدید اعلام کرد پنجاهمین فیلمش آخرین حضورش در سینما خواهد بود.

به گزارش باراناخبر و به نقل از ددلاین، وودی آلن کارگردان 86 ساله در مصاحبه ای با روزنامه اسپانیایی La Vanguardia تایید کرد که پنجاهمین فیلم بلند حرفه ای خود با نام “Bee 22” را پاییز امسال در پاریس کارگردانی خواهد کرد و دیگر فیلم نخواهد ساخت.

او همچنین گفت که می‌خواهد بیشتر روی نویسندگی تمرکز کند و پروژه بعدی او نوشتن یک رمان است.

این اولین بار نیست که آلن در مورد بازنشستگی از تجارت سینما صحبت می کند و اخیراً به الک بالدوین گفته است که قصد دارد یک یا دو فیلم دیگر را کارگردانی کند زیرا “تجربه سینما از بین رفته است.”

در این مورد بیشتر بخوانید:

وودی آلن: پنجاهمین فیلمم را می سازم

دو فیلم آخر آلن، یک روز بارانی ۲۰۱۹ در نیویورک و جشنواره ریفکین ۲۰۲۱ که در اسپانیا افتتاح شد، هر دو در طول همه‌گیری اکران شدند و جشنواره ریفکین در باکس آفیس ضعیف عمل کرد. اما «یک روز بارانی در نیویورک» با بازی تیموتی شالامه و ال فانینگ نیز در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفت.

«یک روز بارانی در نیویورک» همچنین اولین فیلمی بود که پس از پایان قرارداد پنج فیلمی وودی آلن با آمازون در پی شکایت سوء استفاده جنسی توسط دخترخوانده‌اش، دیلن فارو، اکران شد.

جنجال پیرامون آلن پس از اتهامات سوء استفاده از دیلن فارو در یک مستند HBO در سال 2021 مورد بررسی قرار گرفت، اما آلن این اتهامات را رد کرده است.

این کارگردان 86 ساله 24 بار نامزد اسکار شده و 4 بار برنده اسکار شده است، از جمله یک اسکار بهترین کارگردانی و سه اسکار برای بهترین فیلمنامه غیراقتباسی.

آنی هال، صحنه های داخلی، منهتن، خاطرات یک تاج، امتیاز نهایی، آلیس، ویکی کریستینا بارسلونا، گلوله ها بر فراز برادوی، ونوس مایتی، نیمه شب در پاریس، «تقدیم به رم با عشق»، «یاس غمگین»، جامعه کافه» و «مرد بی منطق» از دیگر آثار این کارگردان سرشناس سینمای جهان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا