عمومی

وقت‌شناسی و اقدام به هنگام امام راحل دلیل پیروزی انقلاب است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام عباس امینی عصر چهارشنبه در نشستی برای گرامیداشت درگذشت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و شهدای 6 خرداد ، به همت مسجدالنبی (برگزار شد)پ) دانشگاه اسلامی اسلامی شاهرود ضمن بیان اینکه زمان موضوع مهمی در حرکت و اثربخشی آنها است ، اظهار داشت: معمولاً اگر حرکات در زمان حادثه به موقع انجام شود ، به نتیجه می رسد ، در غیر این صورت بی اثر خواهد بود.

وی در مقایسه با شهدای عاشورا و طواف ، افزود: در مقایسه این دو حادثه یک تغییر بسیار مهم و اساسی رخ داد. به رهبری یک پیرمرد. ” نام سلیمان افتاد صدر خزایی گرچه برخی از مردم شورش کردند و شهید شدند ، اما به موقع عمل نکردند و آن تأثیر را نداشتند.

شهدای 6 ژوئن حق بازگشت به ما را دارند

امام جمعه بابیان شاهرود گفت: ما باید از وقایع تاریخی درس بگیریم: گرچه سلیمان بن صدر خزاعی و حبیب بن مظاهر هر دو در راه خدا کشته شدند ، اما سلیمان هیچگاه مقام حبیب بن مظاهر را نخواهد داشت زیرا به موقع و زمانی که امام حسین (آ) و نماینده امام در کوفه ، مسلم بن عقیل درخواست کمک کرد ، اما اقدامی نکرد.

امینی در خاتمه این حادثه و گسترش آن به عصر حاضر اظهار داشت: شهدای 6 ژوئن در آن زمان ، پشت امام راحل را خالی نگذاشتند و به صورت مبدل به خیابانها آمدند. با این اقدامات به موقع ، نام آنها در تاریخ جاودانه شد و 15 سال بعد. و انقلاب پیروز شد. بنابراین ، 15 شهید خرداد درمورد انقلاب و درباره ما درست صحبت می کنند و امام همواره احساس این قیام را داشته اند و خوب است که هنرمندان ما همچنان برای این کار و نوشتن تلاش می کنند تا بتوانند این واقعه را ارائه دهند. نسل های آینده. .

وی در مورد زمان و مکان بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: “امام خمینی در زمان مناسب رهبری این اقدام را برعهده گرفت و وی اقدام نرم افزاری این قیام را در سال 1932 آغاز کرد و در سال 1942 قیام علیه رژیم پهلوی را علنی کرد.”

درود بر شهدا

امام جمعه شاهرود بابیان گفت: امام راحل در دیدار با عسگراولادی ، دولت پهلوی را سرنگون کردند ، حکومت اسلامی تشکیل دادند و راه ظهور امام عصر را هموار کردند (عجیبوی به سه کار مهم اشاره کرد و گفت: امام راحل هرگز در دستیابی به اهدافی که برای خود تعیین کرده بود کوتاهی نکرد.

امینی بابیان با بیان اینکه شهدای 6 ژوئن مسئولیت ما و این انقلاب هستند تصریح کرد: ایمان دینی در طول تاریخ هزینه کرده است و اگر کسی فکر کند دین بدون هزینه اتفاق می افتد اشتباه است این اشتباه است امام راحل نیز از این راه پول زیادی را صرف کرد از جمله حتی تبعید آنها با جاهای مختلف سر و کار داشتند ، به آنها سیلی می زدند ، تهدید می کردند که آنها را می کشند ، از ورود آنها به مکان جلوگیری می کنند و غیره.

بابیانی با بیان اینکه خداوند به شهدا و مردم صبر و آرامش می بخشد ، افزود: این آرامش به حداکثر می رسد ، حالا که یک خبرنگار از او در هواپیما سؤال می کند ، حالا چه حسی دارید؟ او چیزی نمی گوید ، در حالی که شخصی از میهن یا افراد دیگری که پس از 15 سال به خانه برگشته اند پر از احساسات است ، اما شخصی که قلبی به خدا دارد به دنبال این چیزها نیست و می گوید من هیچ احساسی ندارم. وی گفت: اگر اجازه ورود به من داده نشود و همیشه در فرودگاه یا در مکان ثابت در فرودگاه ها حضور داشته باشم ، فرقی نمی کند ، من کارم را انجام می دادم.

تشییع جنازه امام راحل در تاریخ بی سابقه است

امام جمعه شاهرود با اشاره به وقایع مختلف در ابتدای انقلاب مانند شهادت بهشتی ویران ، فتح خرمشهر و اتفاقات مشابه ، اظهار داشت: جواب خواهد بود ، در 10 سال اول انقلاب ، حتی اگر ما هشت سال در جنگ بودیم و افراد و شخصیت های زیادی را از دست دادیم ، و سپس حدود 10 ماه پس از تصویب قطعنامه وی ، آنها به رحمت خدا رفتند و بدن او را با آن بزرگی و جلال غیرقابل تصور دفن کردند. تعداد زیادی بود

امینی افزود: “در 3 فوریه 1957 ، با آن استقبال باشکوه و در 5 ژوئن 1968 ، مراسم تشییع جنازه بزرگ وعده ای که خداوند به کسانی که با آن سر و کار دارند ، می دهد ، مانند شهید سلیمانی ، در این عصر ، گرچه بسیاری از افراد حتی یک بار آنها از نزدیک با شهید سلیمانی ملاقات نکرده بودند ، اما هم در ایران و هم در عراق ، چنین خاکسپاری با شکوه برای او داشتند که در تاریخ بی سابقه بود.

به گزارش خبرنگار آنلاین ، در این مراسم که ضمن احترام به مسافت اجتماعی ، به صورت حضوری توسط مسجد نیز پذیرفته شد نبی – پیامبر (پ) دانشگاه مجازی اسلامی شاهرود و به صورت زنده زندگی می کنند (جریان) در صفحه اینستاگرام پخش شد بعد از مداحی و گلایه از یاد و خاطره شهدای 6 خرداد گرامیداشت.

دکمه بازگشت به بالا