عمومی

وسوسه این روزهای دراگان اسکوچیچ

درباره سامان قدوس و اللهیار صیادمنش است. دو بازیکنی که در جزیره به عنوان هافبک راست و چپ بازی می کردند و عملکرد قابل قبولی داشتند. این دو پست جزو نقاط قوت تیم ملی نیست و اگر قدوس و صیادمنش در دو سوی خط دفاعی به استانداردهای خوبی برسند می توانند کاندیداهای جدی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی باشند.

به گزارش باراناخبر، روزنامه دیجد علم اقتصاد وی نوشت: اخیرا دو بازیکن ملی پوش ایرانی در دو پست مختلف در تیم های باشگاهی خود بازی کرده اند و عملکرد خوبی داشته اند. درباره سامان قدوس و اللهیار صیادمنش است. دو بازیکنی که در جزیره به عنوان هافبک راست و چپ بازی می کردند و عملکرد قابل قبولی داشتند. این دو پست جزو نقاط قوت تیم ملی نیست و اگر قدوس و صیادمنش در دو سوی خط دفاعی به استانداردهای خوبی برسند می توانند کاندیداهای جدی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی باشند.

خداوند همه را شگفت زده کرد

ماجرای صیادمنش مربوط به هفته اول لیگ اول انگلیس است. جایی که هال سیتی موفق شد 2-1 بریستول سیتی را شکست دهد و قدم اول را به خوبی بردارد. در این بازی در کمال تعجب اللهیار در پست جناح چپ به میدان رفت. هرچند معمولا عادت داریم این بازیکن را در خط حمله ببینیم. با این حال صیادمنش عملکرد ضعیفی داشت و در دفاع و حمله فراتر از حد انتظار عمل کرد. او تکل های فوق العاده و در سطح جهانی داشت و موقعیت های خوبی برای بازیکنانش ایجاد کرد که در چند نوبت حمله می کرد و خط دفاع حریف را در هم می شکست. اجرای او به شدت مورد تحسین و تمجید هواداران هال سیتی و حتی رسانه های انگلیسی و ترکیه ای قرار گرفت. یک گزارشگر ترکیه ای خلاصه ای از عملکرد الهولیار در این بازی را در قالب یک فیلم کوتاه منتشر کرد که نشان از کارایی بالای او داشت. معلوم نیست اللهیار در این پست به بازی خود ادامه دهد یا خیر، اما اولین تجربه او خوب بود و در صورت ادامه می تواند به تغییر اساسی در ترکیب اصلی تیم ملی منجر شود.

سیستم و تجربه فصل گذشته

سامان قدوس معمولا به عنوان هافبک نافذ یا پشت مهاجم شناخته می شود، اما او در پایان فصل گذشته در لیگ برتر انگلیس چند بار در پست دفاع راست برای برنتفورد بازی کرد و عملکرد بسیار خوبی داشت. از جمله اینکه در دیدار مقابل تاتنهام، سامان قدوس در پست هافبک راست عالی عمل کرد و در بیشتر دقایق بازی، سون هیونگ مین، ستاره تاتنهام را از کار انداخت. هر چند مصدومیت نابهنگام سامان مانع از ادامه آزمون در این پست شد. هفت در دو بازی مقابل ایران خیلی ما را به دردسر انداخت و قدرت دفاع راست ما مانع آقای گل لیگ برتری نشد، اما قدوس در آن بازی خوب کار کرد.

حیف که بازی تدارکاتی کافی نداریم

روی کاغذ دیدن سامان قدوس و اللهیار صیادمنش در سمت راست و چپ خط دفاعی جام جهانی بسیار وسوسه انگیز است. دو بازیکن جذابی که در شرایط عادی در ترکیب اصلی تیم ملی جای نمی گیرند. با این حال، به این سادگی نیست. بازیکنانی که در چنین موقعیت جدیدی قرار دارند باید بسیار بیشتر مورد آزمایش قرار گیرند و با افراد دیگر هماهنگ شوند. همچنین تیم های باشگاهی سامان و الهیار برخلاف تیم ملی ایران که چهار مدافع دارد با سه مدافع میانی بازی می کنند. بنابراین آزمایش این ایده ها به بازی های لجستیکی زیادی نیاز دارد که می دانیم در دسترس نیستند. در خوشبینانه ترین حالت ممکن، تیم ملی تنها دو بازی دوستانه دیگر تا جام جهانی دارد که برای آزمایش چنین تغییراتی ناکافی به نظر می رسد. فعلا باید منتظر ماند و دید مدیران برنتفورد و هال سیتی چگونه از سامان و اللهیار در هفته های آینده استفاده خواهند کرد.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا