بین الملل

وزیر خارجه عربستان سعودی وارد دوحه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین باراناخبر ، فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود وزیر امور خارجه عربستان عصر امروز (دوشنبه) وارد دوحه پایتخت قطر شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (شستشووزیر امور خارجه برای یک دیدار رسمی وارد قطر شد و وزیر امور خارجه قطر محمد بن عبدالرحمان آل ثانی ، علی بن سعد القحطانی ، کاردار سفارت عربستان در دوحه و همچنین تعدادی از کارکنان سفارت ریاض در قطر به استقبال او در فرودگاه حضور داشت.

شبکه سعودی «العربیوی همچنین گزارش داد که وزیر امور خارجه برای گفتگوهای دوجانبه به دوحه آمده است.

ساعاتی پس از انتشار این گزارش ، الجزیره گزارش داد که تمیم بن حمد آل ثانی ، امیر قطر ، دعوت نامه ای از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برای دیدار از فیصل بن فرحان از عربستان سعودی دریافت کرده است.

سفر به قطر پس از قطع روابط دیپلماتیک با قطر و محاصره زمینی ، هوایی و دریایی ، سیزده شرط از جمله کاهش چهار کشور عربستان سعودی ، امارات متحده عربی ، بحرین و مصر صورت می گیرد. روابط تهران ، آنها تصمیم به بستن الجزیره و قطع حمایت از اخوان المسلمین و حماس برای از سرگیری این روابط گرفته بودند.

تا 5 ژانویه 2021 ، در جلسه شورای همکاری خلیج فارس در شهر العولای عربستان ، توافق نامه سازش بین قطر و سایر کشورهای شورا امضا شد ، بدون آنکه حتی یکی از سیزده شرط را تحقق بخشد. طبق مصاحبه با مقامات این کشورها ، ادعا می شود که مسدودکنندگان از سیزده شرط چشم پوشی کرده اند تا قطر شکایت خود را از چهار کشور در سازمان تجارت جهانی و سایر نهادهای بین المللی به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا