اقتصادی

وجود ۶ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور

رئیس وزارت صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه ایجاد واحدهای معدنی صنعتی و معدنی و غیرفعال در استانها یکی از برنامه های اصلی این وزارتخانه است ، افزود: در حال حاضر شش میلیون تن کالا در بنادر کشور وجود دارد. تولید در دستور کار است.

به گزارش باراناخبر ، به نقل از حسین مدرس خیابانی ، در جلسه تخصصی برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت با رهبران سازمانهای استان سکوت که به عنوان یک کنفرانس ویدئویی برگزار شد ، برگزار شد. وی ادامه داد: همه مدیران دیگر در دوره های دیگر تلاش های زیادی را برای دستیابی به اهداف اصلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام داده اند و بر این اساس باید این پیام را به کشور منتقل کنیم که باید قدردانی از تلاش مدیران قبلی “

رئیس وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود: وزارت صنعت ، معدن و تجارت در تلاش است با 4 كلان راهبرد جهش تولید ، تكمیل پروژه های نیمه تمام ، توسعه صادرات و كنترل صادرات به اهداف تولید برسد. مدیریت و تنظیم واردات و بازار “.

وی با تأکید بر اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته ، جهش تولید به طور قطع امسال اتفاق می افتد ، تصریح کرد: 4 برنامه مشخص برای جهش تولید توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت تهیه شده است که مهمترین بخش آن تهیه مواد است. برای اولین بار برای تولید مورد نیاز است. بنابراین اکنون تأمین مواد اولیه لازم از کارخانه ها به یکی از اولویت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت تبدیل شده است که از دو محل تولید داخلی و مواد اولیه وارداتی تأمین می شود.

پول مورد نیاز برای تهیه مواد اولیه برای تولید قطعاً تأمین خواهد شد

به گفته مدرس خیابانی ، سازمان توسعه تجارت و سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی و معدنی ایران تصمیم گرفته اند ارز مورد نیاز برای تولید را تهیه کنند. در همین زمان ، به موازات عرضه ارز خارجی توسط ایمیدرو و ارز خارجی از صادرات ، ما در تلاش هستیم تا با بانک مرکزی مذاکره کنیم تا ارز خارجی را از منابع دیگر تضمین کنیم. در همین زمان مکانیسم های توزیع مواد اولیه در حال سازماندهی مجدد هستند و ما در تلاش هستیم تا مواد اولیه از منابع داخلی را به دست تولید کنندگان واقعی بکشیم و برای این منظور بررسی سهمیه های بهینه در دستور کار قرار دارد. .

وی اظهار داشت: امروز سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استان ها به همراه دفتر مرکزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت موظف هستند اهداف مراحل تولید را محقق کرده و یک کار سنگین داشته باشند در حالی که استان ها نیز آنها باید نقش ایفا کنند. ” دفتر مرکزی باید به گونه ای حرکت کند که با استفاده از ظرفیت های استانی مشکلات را حل کند. البته دفتر مرکزی وزارت سکوت نیز در نزدیکی استانها قرار دارد و البته همچنان با موضوعات مهم ادامه خواهد یافت.

مشکلات واحدهای تولیدی غیرفعال و راکد در استان ها باید برطرف شود

وی با تأکید بر لزوم ایفای نقش استانها در حل مشکلات واحدهای تولیدی غیرفعال و راکد ، اظهار کرد: امروز اگر مشکلاتی برای تولیدکنندگان در استانها وجود داشته باشد ، سازمان های ساکت و ناخواسته مجبور هستند برای حل آنها راه حل های ابتکاری و جدی داشته باشند مشکلات آنها ، زیرا ایجاد واحدهای منفعل در استانها ، موانع است و باید برای حل مشکلات گام بردارد.

این معلم جاده با تأکید بر اینکه امسال افزایش تولید از طریق جذب کالاها در بازار داخلی وجود نخواهد داشت ، افزود: به دلیل رکود اقتصادی و کاهش درآمد نفت ، کالاهایی که در قالب پروژه رقص تولید می شوند. قطعاً تولید قادر نخواهد بود به صورت کامل در بازار داخلی تخصیص یابد ، بنابراین مسیر جهش تولید به صادرات منتقل می شود.

صادرات امروز چاره‌ای نیست ، بلکه یک وظیفه ملی است

به گفته وی ، راه نجات اقتصاد کشور و رسیدن به اهداف جهش تولید ، افزایش صادرات است که براساس آن باید گفت صادرات امروز یک کار ملی و مهمتر از نان شب است. در حالی که برخی از کشورهای اطراف ایران در شرایط فعلی درخواست هایی برای کالاهای ایرانی دارند ، مانند ماسک و تجهیزات پزشکی ، که به دلیل شرایط ویژه در جهان مورد تقاضای زیاد است ، اما سازمان توسعه تجارت ایران نیز برای تأمین بازاریابی لازم برای فروش کالاهای صادراتی کشور و آگاهی از نیازهای کشورهای مختلف.

مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی کمیته اقدام صادرات سازمان توسعه تجارت در ایران خبر داد و تأکید کرد: این کمیته با حضور اتاق های بازرگانی ، اصناف و تعاونی ها فعالیت خواهد کرد و در چارچوب مشکلاتی که صادرکنندگان با آن روبرو هستند. مورد را به صورت مورد بررسی کنید و انتخاب کنید.

نقش استانهای مرزی در افزایش صادرات غیرنفتی

وی با اشاره به نقش جدی سازمان های مرزی ، معدن و تجارت در زمینه صادرات غیرنفتی ، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 60 درصد صادرات کشور به کشورهای همسایه است ، استان های مرزی باید نقش خود را به طور جدی بازی می کنند. ” ؛ به خصوص از آنجا که حل مشکلات تجارت کشور در اقلیم های استان و مرز بسیار آسان تر از پیگیری دولت های مرکزی است. در عین حال ، استان های مرزی نباید در حوزه صادرات قرار گیرند و آنها باید دائماً تلاش کنند تا موضوع صادرات را در سطح استان نگه دارند و دنبال شوند.

این معلم راهداری با بیان اینکه ارز حاصل از صادرات ، نیازهای ارزی کارخانه های مواد اولیه کشور را برآورده می کند ، گفت: “اگر صادرات انجام نشود ، اصل تولید مورد انتقاد قرار می گیرد؛” در عین حال ، سازمان توسعه تجارت ایران باید در رفع نیازهای ارزی این کشور جایگزین وزارت نفت شود.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به اهداف پرش تولید باید با هدفگذاری کم در همه استانها همراه باشد ، خاطرنشان کرد: باید سهم هر استان در تحقق سود حاصل از ارزهای خارجی از صادرات مشخص و کنترل شود و به طور مرتب کنترل شود و نسبت های آماده و ارسال می شود. بودن.

جهش در تولید باید در صنایع کم ارزش تر انجام شود

این معلم جاده با بیان اینکه یکی از مؤلفه های جهش تولید ، توسعه و تعمیق تولید داخلی است ، گفت: “جهش تولید نیاز به ارز خارجی دارد و صنایعی که وابستگی بالایی به ارز دارند ، نمی توانند به وضعیت فعلی اعتماد کنند. اقتصاد ایران ” بنابراین ، لازم است روی پرش به سمت صنایعی که کمترین امتیاز و بیشترین درصد تولید داخلی دارند ، تمرکز شود.

وی اظهار داشت: مهمترین برنامه در زمینه جهش تولید ، افزایش تولید داخلی با شرکایی همچون خاتم الانبیاء (معاون) ، نیروی هوایی سپاه ، سازمان انرژی اتمی و شرکت های دانش بنیان است ، بنابراین در بسیاری از صنایع پتانسیل این همکاری مشترک را دارند. ” در عین حال جداول تولید داخلی باید بطور منظم در هر یک از استانهای کشور نگهداری شود و البته باید تولید داخلی تقاضا گرا را نیز پیش ببریم.

استقلال صنعتی باید در کنار استقلال دفاعی شکل بگیرد

رئیس وزارت صنعت ، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ساخت داخل برای کشور بسیار مهم است. بنابراین ، ما باید جوانان با استعدادی ، شرکتهای دانش بنیان و ظرفیت های خانگی را استخدام کنیم تا روی پای خود بایستیم ، زیرا استقلال صنعتی نیز باید با استقلال در بخش دفاعی همراه باشد. در همین حال ، بخش دفاعی کشور باید الگویی برای بخش صنعت کشور باشد.

وی تأمین نقدینگی را یکی از نکات مورد توجه وزارت صنعت برای مرحله تولید دانست و تأکید کرد: نقدینگی هم در کشور و هم در کشور وجود دارد؛ زیرا این نقدینگی به سمت تولید هدایت نمی شود.

به گفته این معلم جاده ، در هر یک از شهرک های صنعتی ، آنها باید دو ویترین ، قطعات داخلی و قطعاتی را نمایش دهند که هنوز نتوانسته اند در داخل ساخته شوند.

راه اندازی 200 پروژه به ارزش 170،000 میلیارد دلار

وی با اشاره به برنامه دولت برای تکمیل کلیه پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد تا شهریور 1400 ، گفت: طبق دستورات مقام معظم رهبری ، تأثیر جهش تولید باید روی جداول مشخص شود. وی اظهار داشت: این دستور آنها را برآورده می کند ؛ به این معنا که 200 پروژه به ارزش 170 هزار میلیارد دلار آماده افتتاح هستند ؛ در همین زمان به وزارت کشور وعده داده می شود که بر افتتاح این پروژه ها در مناطق مرزی متمرکز شود. و محروم

به گفته معلم راه ، کمیته توسعه استانهای مرزی و محورهای شرقی و غربی با حضور اگرو ، ایمیدرو و شرکتهای صنعتی شهرها تشکیل می شود و یک جلسه هفتگی برگزار می کند.

رویکرد جدی دولت برای افزایش قیمت های دلخواه

وی مدیریت و تنظیم بازار را یکی از چهار راهکار وزارت صنعت خواند و یادآور شد: “سال گذشته ، گروهی از سیاست گذاران و تنظیم کننده بازار توانستند مدیریت بازار و کنترل را به خوبی دنبال کنند.”

این معلم گفت: “امروز باید توجه داشت که علاوه بر اجرای پروژه هایی مانند برچسب قیمت و نظارت و کنترل عرضه کالاها در سطح خرد ، انبارها و مراکز نگهداری باید تحت نظارت بازرسان بوده و باید به طور جدی کنترل شوند.” جاده.

وجود شش میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور

وی افزود: دولت افزایش قیمت دلخواه را جدی می گیرد. این در حالی است که وضعیت نگهداری کالاهای اساسی بسیار خوب است و در حال حاضر شش میلیون تن کالا در بنادر کشور وجود دارد که برخی از آنها در بنادر خود ریخته می شوند ، برخی دیگر در لنگرگاه ها و موارد دیگر.

به گفته معلم جاده ، نکته مهم تأکید بر نقش بخش خصوصی در کلیه مراحل عرضه ، تنظیم و کنترل بازار است ، در حالی که بدون حضور بخش خصوصی ، اهداف جهش در تولید ، صادرات و تنظیم بازار محقق نمی شود. . بنابراین استانها باید روابط خود را با اتاق های بازرگانی ، تعاون و اتحادیه های کارگری و همچنین خانه های صنعت ، معدن و تجارت و خانه های معادن تقویت کنند.

وی گفت: همه دستگاههای استانی صنعت ، معدن و تجارت باید برنامه های اجرایی خود را با اولویت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت هماهنگ کنند و در کلیه برنامه ها ، کاهش استانی ، هدف گذاری کمی در کل بخش ها و نظارت باید انجام شود. ستونهای اصلی در نظر گرفته می شوند گرفتن.

این معلم جاده اظهار داشت: مراحل تولید یک شعار نیست و اکنون مسئله اصلی کشور است. بنابراین ، تمام استانها باید با اهداف کمی در جهت دستیابی به اهداف پرش تولید گام بردارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا