اقتصادی

واکنش فروشندگان «لوکس‌متراژ» به افت قیمت مسکن

بنگاه های املاک و مستغلات می گویند که تغییرات قیمت در بازار مسکن به تدریج اتفاق می افتد و سرعت دومینو در کاهش قیمت ها ، هرچند کم ، به تدریج نوبت به اکثر فروشندگان می رسد و آنها مایلند پیشنهادات خود را با مشاهده سطح قیمت های پیشنهادی تنظیم کنند. توسط فروشندگان دیگر

پیش از این گزارش شده بود که در برخی از مناطق مصرف کننده ، گروهی از تولیدکنندگان همگام با کاهش قیمت نیستند و علی رغم رکود اقتصادی و کمبود تقاضا ، آنها همچنان در تلاشند تا عرضه خود را دو یا سه درصد افزایش دهند. امید آنها این است که قیمت ها را بالا نگه دارند تا علی رغم رکود شدید اقتصادی این حرکتها موثر باشد.

واکنش فروشنده

اما تحقیقات میدانی اخیر در مورد بازار مسکن در مناطق لوکس ، به ویژه مناطق یک ، سه و مناطقی از منطقه 2 تهران نشان می دهد که رفتار فروشندگان در این مناطق با فروشندگان واحدهای جدید در مناطق مصرفی متفاوت است. در مناطق لوکس ، گروهی از خرده فروشان ، که عمدتا واحدهای بزرگتر از 120 متر مربع را برای فروش ارائه می دهند ، حداقل دو ماه است که تغییری در پیشنهاد خود ایجاد نکرده اند. کارگزاران می گویند فروشندگان واحدهای لوکس تازه ساخته شده اصراری به فروش در کوتاهترین زمان ندارند و نیازی به پول ندارند. بنابراین بعداً احتمالاً با قیمت های پایین تری همراه هستند. با این وجود ، تداوم روند نزولی همچنین به وضعیت سایر بازارها و شکل تأثیر متغیرهای غیر اقتصادی بر بازار مسکن بستگی دارد. در حال حاضر فروشندگانی که در بازار املاک و مستغلات لوکس بهترین شده اند پیشگام در کاهش قیمت پیشنهادی خود هستند و سازندگان این مناطق نه قیمت پیشنهادی خود را پایین آورده و نه افزایش داده اند.

223225

دکمه بازگشت به بالا