اقتصادی

واکنش سرپرست تعاون گلستان به تعاونی‌های غیرفعال/ 9 هزار تعاونی راکد سربار اداره‌کل تعاون استان

باراناخبر/ گلستان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان به وجود 9000 تعاونی غیرفعال در استان اشاره کرد و گفت: چرا باید 11 هزار تعاونی در آمار ما گنجانده شود اما تنها 3000 تعاونی فعال باشند؟

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ظهر امروز با حضور سید محمدرضا حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گروهی از مسئولان استانی

در این مراسم از زحمات «سعید مازندرانی» مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تقدیر و «حسین خواجه مظفری» به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان معرفی شد.

واکنش رئیس تعاون گلستان به تعاونی های غیرفعال/ 9000 تعاونی راکد اداره کل تعاون

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در کنار مسئولیت، اختیارات نیز به مسئولان داده می شود و زمانی موفق هستیم که بتوانیم به سمت خدمت به مردم و مردم مداری حرکت کنیم. متاسفانه گاهی اوقات بوروکراسی ها و محدودیت ها اجازه نمی دهد.» برای حل مشکلات اقدام کنید.

سعید مازندرانی با بیان اینکه مدیریت برخی از مسائل مانند معدن کاری سخت است، گفت: عمر پنج سال و نیم من در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به پایان می رسد و از این پس حسین مسئولیت خواجه مظفری را بر عهده دارد. اگر در این مدت اقتدار داشتم و نمی توانستم به خوبی از آن برای حل مشکل مردم استفاده کنم، قطعاً باید در پیشگاه خدا و وجدانم پاسخگو باشم.

این مقام مسئول از مدیریت شهرستان و ستاد انتظار دارد در صورت وجود نقص در کار و یا ضایع شدن حقی از جانب بنده، من را ببخشند، ممکن است من بر اساس عدالت و بی طرفی عمل نکرده باشم و امیدوارم همکاران ما این مسائل را ببخشند و نگذرند. تار شدن توسط بنده

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز عزم جمعی و وحدت رویه را عاملی برای حل مشکلات اشتغال دانست و گفت: دولت انقلابی و جهادی سطح توقعات مردم را بالا برده است. و در شرایط کنونی حائز اهمیت است.«مهمترین موضوع وحدت و همدلی بین دستگاه های اجرایی است، یکی از مهم ترین دستگاه ها در حوزه اشتغال معاونت ما صمت است که امیدوارم با همکاری بتوانیم بر مشکلات فائق آییم. با این دستگاه و سایر دستگاه های اجرایی.

حسین خواجه مظفری با تاکید بر اینکه عدالت تعاونی باید محقق شود، افزود: در استان گلستان 11 هزار تعاونی وجود دارد که از این تعداد 9 هزار تعاونی غیرفعال تنها بار بر دوش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان است، چرا باید ما 11 هزار تعاونی داریم؟

وی گفت: ساماندهی تعاونی ها در دستور کار ما است. اشتغال از طریق تعاونی ها محقق می شود، از سوی دیگر اشتغال یک موضوع اجتماعی است که همه افراد جامعه در هر پستی می توانند در اکوسیستم اشتغال استان گلستان فعالیت کنند. باید نقش داشته باشد و برای توسعه اشتغال باید این حس نقش آفرینی را در همه مردم نهادینه کنیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با تاکید بر اینکه بوم شناسی اشتغال استان باید جغرافیا، تحصیلات، مهارت، خانواده و جنسیت را در نظر بگیرد، یادآور شد: در بوم شناسی اشتغال استان گلستان، ناهمسان. عواملی از جمله آموزش، ما نیاز به ارتقاء، اطلاعات و مشاوره در نظر داریم.

خواجه مظفری با بیان اینکه زمان اخذ مجوز مشاغل خانگی به سه روز رسیده و باید به 24 ساعت کاهش یابد، تاکید کرد: صدور مجوز برای سکونت ماه ها و در موردی دیگر یک سال و نیم طول کشید. یک مرغداری و این مسائل باید رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا