عمومی

واکنش ایران به اتهام آمریکا درمورد تلاش برای آدم‌ربایی در این کشور

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،
سعید خطیب زاده با اشاره به ادعاهای اخیر مقامات دولت آمریكا مبنی بر تلاش افراد برای ربودن یك كارمند مشهور آمریكایی و ارتباط آنها با جمهوری اسلامی ایران ، گفت: این ادعای جدیدی از سوی دولت آمریكا است كه علنی و پنهان است دشمنی با ایران هیچ کس پنهان نیست ، آنقدر بی اساس و مضحک است که ارزش جواب دادن ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد: “این اولین بار نیست که ایالات متحده چنین سناریوهای هالیوود را انجام می دهد که هدف اصلی آنها زنده کردن ناامیدانه مهره های سوخته و بی ارزش خود است.”

وی گفت: البته چنین داستان تخیلی برای آمریکایی که تاریخ کوتاه آن مملو از رعب و وحشت ، آدم ربایی و خرابکاری در کشورهای دیگر است ، کار دشواری نیست ، اما این بار مقامات آمریکایی با این مدل ساده لوحانه واقعاً به شعور دنیا توهین کرده اند و توطئه “.

وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته در بیانیه ای ادعا كرد كه چهار ایرانی به جرم توطئه برای ربودن یك “روزنامه نگار مستقر در بروكلین” متهم شده اند.

وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرده است که این چهار ایرانی قصد داشتند “روزنامه نگاران ایرانی الاصل را برای تحریک افکار عمومی در ایران و سراسر جهان برای تغییر قوانین و رویه های دولت ایران” ربودند.

آدری اشتراوس ، دادستان کل ایالات متحده در امور نیویورک جنوبی ، در بیانیه ای گفت: “دولت ایران ظاهراً به مأموران داخلی دستور داده بود که آدم ربایی را با هدف ربودن مقتول و بازگرداندن وی به ایران انجام دهند. در جایی که سرنوشت وی در بهترین حالت ناشناخته مانده است” آنها قصد جاسوسی در خاک آمریکا را دارند. “

دکمه بازگشت به بالا