علمی و پزشکی

واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما به تفاوت بین سه واکسن اصلی برای بیماری عروق ویروس کرونا قلب نگاه خواهیم کرد و به برخی از سوالات متداول شما پاسخ خواهیم داد.

واکسن های تاج چه خصوصیاتی دارند؟

در حال حاضر سه نوع واکسن در سه شرکت دارویی وجود دارد طلایی – فایزر، نوین و آسترازنکا در اروپا و آمریکا تولید شده و اخیراً در چندین کشور به بازار عرضه شده است. جدول زیر مروری بر این سه واکسن دارد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

در ادامه با جزئیات بیشتری مشخصات این واکسن ها را بررسی خواهیم کرد.

واکسن مدرن

در تاریخ 16 نوامبر ، خبر تولید آن منتشر شد. این واکسن نیز به گروه mRNA تعلق دارد و میزان کارایی آن حدود 94٪ است.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن مدرن می تواند تا 30 روز در دمای اتاق نگهداری شود و اگر 20 درجه سانتیگراد باشد می تواند تا دو ماه نگهداری شود. در واقع می توان آن را با یخچال طبیعی نگهداری کرد. 20 میلیون واحد از این واکسن تا پایان امسال تولید می شود.

تأثیر این واکسن بر روی شکل شدید بیماری نیز مثبت است و برای افراد بالای 16 سال تأیید شده است.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astraznka است. شرکت مدرن به دنبال سود قابل توجه است!

واکسن Astraznka

این واکسن در تاریخ 23 نوامبر اعلام شد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) برخلاف دو واکسن کاملاً سنتی دیگر ، بر اساس ماده فعال AZD1222 ساخته شده است که بر اساس ویروس سرد شامپانزه ساخته شده است. این ویروس برای انسان کاملاً بی خطر است و تنها عامل تحریک سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا است.

اثر بخشی واکسن Astraznka بین 60 تا 91٪ است و به دوز تزریق بستگی دارد. این واکسن هیچ عارضه جانبی قابل توجهی در افراد نداشت.

هر کس در هر گروه سنی می تواند آن را تزریق کند و همان اثر را داشته باشد. آنچه در مورد واکسن آکسفورد جالب است این است که از شیوع همه گیر و میزان انتقال آن می کاهد.

قیمت آن از 3 تا 4 دلار است و از این لحاظ که به راحتی قابل حمل است و تا 6 ماه قابل نگهداری است ، نسبت به دو قبلی برتر است. البته نباید کوچکترین اثری را نادیده گرفت! تا پایان سال 2020 ، حدود 200 میلیون واحد از این واکسن تولید می شود.

استرازنکا گفته است که پس از پایان اپیدمی کرونا ، منافع خود را در نظر می گیرد.

آیا مقاله ای دارید که به نظر شما مناسب آن باشد که در مجلات معروف علمی منتشر شود؟ از آنجا که حتی یک هجی کوچک یا یک هجی کوچک می تواند هزینه تمام تلاش شما را به همراه داشته باشد ، ترجمه مقاله علمی خود را به متخصصان بسپارید تا آن را به زبان مورد نظر شما ترجمه کنند. بدون شک بهترین نتیجه از بهترین و تخصصی ترین نمایش ها بدست می آید: Transis یک بستر ترجمه آنلاین ترجمه تخصصی است که به شما امکان می دهد از خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی و همچنین متن و خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی استفاده کنید. ISI.

واکسن Biontech – Pfizer

در 9 نوامبر ، فایزر موفقیت خود را در تولید واکسن کرونا اعلام کرد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

این واکسن تا 90٪ موثر است و در گروه واکسن های mRNA قرار دارد. این دسته ها حاوی ماده ژنتیکی ویروس نیستند ، بلکه فقط کد ژنتیکی آن هستند. از آنجا که برای ساخت این نوع واکسن به ویروس واقعی نیاز نیست ، میزان تولید آن بسیار زیاد است. از طرف دیگر ، از نظر هزینه تولید ارزان تر از روش های سنتی است.

اثر این واکسن در هر صورت مشخص نیست ، یعنی با اطمینان نمی توان گفت که آیا بدن از یک نوع شدید بیماری محافظت می کند یا خیر. یکی از معایب واکسن Pfizer این است که باید در دمای پایین حدود 70- درجه نگهداری شود و حمل آن آسان نیست.

این واکسن فقط برای افراد بالای 16 سال تأیید شده و هزینه آن 20 دلار است. Pfizer می خواهد از این طریق سود خوبی کسب کند. تا پایان سال 2020 ، حدود 50 میلیون واکسن تولید می شود.

آیا افراد باید با ویروس کرونا نیز واکسینه شوند؟

اگر فردی به بیماری ویروس کرونا قلب ، سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا باشد ، نباید واکسینه شود. مردم باید منتظر بهبودی کامل باشند. این مورد در مورد کسانی که با بیمار قرنطینه شده اند نیز صدق می کند. تا زمانی که احتمال آلوده شدن فرد به ویروس وجود دارد ، باید منتظر بماند و پس از این مدت می تواند واکسینه شود.

آیا می خواهید در مورد زیست شناسی ، رویدادهای جهان و آخرین تحولات کرونا بیشتر بدانید؟ منابع معتبر خارجی را دنبال کنید بیشتر مقالات معتبر و تأثیرگذار در توسعه علوم به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی از جمله کسانی هستند که باید همیشه دانش خود را به روز نگه دارند. اگر مهارت های زبانی شما به اندازه کافی خوب نیست ، می توانید کار را به مترجمان متخصص بسپارید!

تفاوت یک مترجم متخصص زیست شناسی با یک مترجم عمومی در ترجمه تخصصی کتاب های زیست شناسی روشن می شود. Transis شما را در این زمینه همراهی می کند و مقالات شما را با بهترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسی نباید واکسن تاج تزریق کند؟

چه کسی نباید واکسینه شود ، به تشخیص پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال ، افرادی که آلرژی دارند یا قبلا شوک آنافیلاکتیک یا واکنش های شدید آلرژیک داشته اند ، می توانند با واکسیناسیون پیشگیری شوند.

اگر شخصی قبلاً به بیماری هایی مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف مبتلا شده باشد ، باید فوراً واکسینه شود که این امر خطر ابتلا به بیماری شدید ویروس کرونا قلب را افزایش می دهد.

استفاده از واکسن کرونا برای زنان باردار هیچ اشکالی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطر را ارزیابی کنید و در صورت لزوم واکسن بزنید.

عوارض جانبی واکسن های تاج چیست؟

بیشتر افراد عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند. به عنوان مثال ، تورم در محل تزریق ، سردرد ، سردرد ، لرز ، خستگی و تب از عوارض آن است. این موارد در سه روز اول اتفاق می افتد و پس از حدود دو روز فروکش می کند. اگر این عوارض شدیدتر شود ، فرد باید با مركزی كه آمپول تزریق شده تماس بگیرد تا اقدامات بعدی را برای درمان سریعتر انجام دهد.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا