عمومی

وام ۲۰۰ میلیون دلاری رژیم پهلوی به بانک جهانی

در واشنگتن اعلام شد که دولت ایران قراردادی برای اعطای وام 200 میلیون دلاری به بانک جهانی امضا کرده است.

به گزارش باراناخبر، مهم ترین رویدادهای روز چهارم فروردین را در زیر نقل می کنیم مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران شما در حال خواندن هستید:

وقایع چهار فروردین

سال 1336

گروهی از راهزنان مسلح و باتجربه به سرکردگی دادشاه یاغی به خودرویی در تنگ سرخه در جنوب ایرانشهر حمله کردند و چهار تن از ساکنان آن را کشتند. مسافران، رئیس اصل چهار کرمان، رئیس امور عمرانی بلوچستان و یک مهندس و راننده ایرانی بودند. دولت اقدامات لازم را برای دستگیری شورشیان انجام داد.

سال 1342

زمین لرزه شدیدی در صحنه و کنگاور و کرمانشاه و حومه رخ داده است. در مجموع 23 روستا به طور کامل ویران شده و خسارات زیادی به بار آورده است.

سال 1346

هزینه گواهینامه رانندگی در سراسر ایران یکسان بود و هرکس گواهینامه رانندگی داشت باید سالی 1500 ریال می پرداخت.

سال 1348

در حوادث سه روزه عید نوروز 48 نفر کشته و 69 نفر مجروح شدند.

سناتور جواد بوشهری به عنوان رئیس شورای مرکزی جشن های ۲۵۰۰ ساله منصوب شد.

سال 1353

در واشنگتن اعلام شد که دولت ایران قراردادی برای اعطای وام 200 میلیون دلاری به بانک جهانی امضا کرده است.

سال 1357

حضرت آیت الله خمینی به مناسبت اربعین شهید تبریز پیامی ارسال کردند. آنان در این پیام تاکید کردند: با ورود چهل مظلوم تبریز، غم و اندوه ملت غیور تجدید می شود. ملت مظلوم ایران باید هر چند روز یک بار پرچم های سیاه برافراشته و عزاداری کنند. ما از این جنایات پی در پی و قتل های وحشیانه ناراحت هستیم و در عین حال امیدواریم. شما ملت بزرگ ایران از این تلاش مذبوحانه رژیم جبار و از این کشتار و زخمی شدن کوم و تبریز هراسی ندارید و نمی ترسید که این جنایت فی نفسه نشان از وحشت و زیان شاه باشد. از او خلق و خوی قیام تبریز چون حرکت تمام ایران اسلامی است برای دفاع از حقیقت و احکام اسلام است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا