همه‌ چیز درباره پردرآمدترین ورزشکاران سال جهان

چگونه مسی و رونالدو تنیسور سوئیسی تنیس را ترک کردند؟

به گزارش باراناخبر ، این روزنامه اعتماد وی نوشت: “ورزش های حرفه ای از مدت ها قبل با ثبات اقتصادی چشمگیر فعال بوده اند.” ارزش صنعت حتی از جنگ ، رکورد اقتصادی یا وقایع 11 سپتامبر نیز فراتر رفته است ، اما عدم اطمینان کرونا شرایط را به شدت تغییر داده و باعث شده است که بالاترین ورزشکاران پردرآمد جهان برای اولین بار در چهار سال سقوط کنند. این رقم در سال جاری به 3.6 میلیارد دلار رسیده است و احتمالاً روند نزولی سال آینده ادامه خواهد داشت. زیرا تقویم مسابقه نامشخص است و نمی توان به طور قطعی درباره حضور تماشاگران نظر داد. فقط باید در مورد کمکی که به دیگران می کنید بیشتر تمایز قائل شوید. عواقب مالی این ورزش برای برخی از لیگ ها متفاوت بوده است. حقوق بازیکنان MLB به طرز چشمگیری کاهش یافته است ، در حالی که بازیکنان NFL هنوز تحت تأثیر قرار نگرفته اند. برخی فوتبالیست ها در ایالات متحده یا اسپانیا کاهش 70 درصدی دستمزد را مشاهده کرده اند و برخی حتی پرداخت نشده اند. تیم های سطح پایین حقوق راننده را در فرمول 1 کاهش داده اند و تیم های ثروتمند مجبور به سرقت حقوق بازیکنان هستند. بوکسورهایی مانند کونلو آلوارز و آنتونی جوشوا 30 میلیون دلار از دست دادند. در چنین شرایطی ، راجر فدرر با درآمدی معادل 106.3 میلیون دلار در سال گذشته ، به دلیل کاهش حقوق ، توانست از مسی و کریس رونالدو سبقت بگیرد و در صدر لیست پردرآمدترین ورزشکاران در سال 2019 قرار گیرد.در حدود 100 میلیون نفر دلار آن مبلغ توسط اسپانسرهای این ورزشکار ، از جمله نایک ، اعتبار سوئیس (شرکت خدمات مالی چند ملیتی) ، بارلا (شرکت غذایی ایتالیایی) و رولکس پرداخت شده است.

ورزش بسکتبال با 35 ورزشکار در بین 100 کشور برتر ، به همان تعداد سال قبل ، تعداد امتیازات مشابه را کسب می کند ، در حالی که فوتبال 31 بازیکن در این لیست دارد که بیشترین تعداد آنها در 19 سال است. بازیکنان NFL نیز حضور دارند. وقتی بازیکنان قراردادهای تضمینی را امضا کرده اند که هزینه آنها نزدیک به 4 میلیارد دلار است ، از شروع فصل تا پایان سال حقوق آنها تحت تأثیر قرار نمی گیرد. اما در صورت لغو بازی ها ، قیمت ها و جوایز بازیکنان تعویض می شوند و فقط حقوق اساسی به خطر می افتد. MLB (لیگ بیس بال) بزرگترین ضربه را متحمل شده است. تنها بازیکن لیگ که 100 نفره را تشکیل می دهد ، کلینتون کارشاو مهاجم چلسی داجرز است. سال گذشته 15 بازیکن از این لیگ در این لیست قرار داشتند. دلیل این امر این است که بازیکنان و دارندگان هنوز در مورد چگونگی پرداخت حقوق در سال 2020 چانه زنی می کنند و این مسابقات وارد دهمین هفته تعویق خود می شود. گرل کول در ماه مه 12 میلیون دلار برای معامله 9 ساله ای که با نیویورک یانکی امضا کرد ، جیب می کند ، اما او مانند همه بازیکنان کهنه کار ، تنها 286.500 دلار دریافت کرد.

فوتبال آمریکا 14 ورزشکار دارد ، تنیس 6 ورزشکار ، بوکس و گلف هر کدام 4 ورزشکار هستند و مسابقات اتومبیلرانی دارای 3 ورزشکار در این لیست است. کانر کوهلی با داشتن 26 میلیون دلار درآمد و 48 میلیون دلار درآمد ، آهنگساز مستقلی است که نماینده کریکت و هنرهای رزمی است و برای پنجمین سال پیاپی در این لیست قرار دارد. اما هیچ بازیکنی از مدیران NHL یا NASCAR نمی تواند حداقل درآمد 21.9 میلیون دلاری را برای حضور در لیست بدست آورد.

راجر فدرر که امسال در صدر این لیست قرار دارد ، اولین تنیسور تاریخ است که موفق به کسب عنوان می شود. این خبر خوبی برای تنیس است ، اما خبرهای بد نیز وجود دارد. بسیاری از کارشناسان و سازمان دهندگان بر این باورند که امسال هیچ تنیس مسابقه ای در جهان برگزار نمی شود و 400 ورزشکار حرفه ای از بیش از 70 کشور جهان دچار مشکل خواهند شد. در ایالات متحده ، همه در تلاشند راهی برای صرفه جویی در تقویم سالانه تنیس پیدا کنند. برنامه تنیس برای 24 آگوست برنامه ریزی شده است.

دستمزدهای قابل توجهی در تنیس معمولاً در تاریخ 1 ژوئن هر سال انجام می شود زیرا سه سال از چهار گرند اسلم را نگه می دارند. سال گذشته ، به هر ورزشکار زن و مرد در تنیس به طور متوسط ​​3.85 میلیون دلار پرداخت می شد.

رافائل نادال از اسپانیا در مصاحبه ای در این ماه گفت: “فکر می کنم سال 2020 عملاً برای تنیس تمام شده است و امیدوارم که سال آینده اوپن استرالیا برگزار شود.”

این کنسل ها درآمد بازیکن را کاهش داده است. عدم حضور یک ورزشکار در مسابقات معتبر که در آن شرکت در هر مرحله درآمد بازیکن را به همراه دارد ، می تواند منجر به کاهش گسترده شود. فقط بخش کمی از بازیکنان از این کاهش ها مصون هستند.

گلف بازان مانند همتایان تنیس خود ، این روزها فقط روی میزها دیده شده اند. البته همین نمایش های تبلیغاتی به تایگر وودز کمک کردند تا 12 بار در صدر لیست فوربس با بالاترین ورزشکاران جهان ، رکورد کند. در حالی که قراردادهای بازاریابی در این دو ورزش شبیه به هم هستند ، به لطف شکل بازی که در یک زمین بسیار بزرگ انجام می شود و جایی که می توان فاصله های اجتماعی را رعایت کرد ، گلف نزدیک تر از تنیس است تا تنیس. مسابقات PGA از تاریخ 11 ژوئن در تگزاس از سر گرفته می شود.

ورزشکاران 21 کشور در فهرست فوربس قرار دارند. ایالات متحده بیشترین تعداد ورزشکاران را در 68 سال دارد که نسبت به شش سال گذشته این تعداد است. LeBron James با 88.2 میلیون دلار پردرآمدترین ورزشکار آمریکایی است.

Tyson Fury ، بوکسور سنگین وزن با 57 میلیون دلار در مکان یازدهم و بیش از چهار ورزشکار انگلیسی دیگر در این لیست قرار دارد. اسپانیا همچنین دارای چهار نماینده است که به رهبری رافائل نادال با 40 میلیون دلار و در مکان 27 باقی می مانند. فرانسه سه نماینده دارد که Killian Mbabane مهاجم 19 ساله پاری سن ژرمن 33.8 میلیون دلار درآمد دارد. برزیل ، آلمان و ژاپن هر کدام دو نماینده دارند و 14 کشور دیگر لیست 100 نفر را دارند.

گردش مالی امسال نسبت به سال گذشته بیشتر بود ، اما 41 نام جدید به دلیل تأثیر کاهش دستمزدها به این لیست اضافه شده است. تازه وارد به رده های برتر ، بازیکن Philadelphia Eagles ، کارسون ونتز است که یک قرارداد چهار ساله به ارزش 128 میلیون دلار دارد و در 12 ماه اول 54 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

راسل ویلسون بیشترین رنج را متحمل شده است. بازیکن سیاتل سال گذشته 80 میلیون دلار درآمد کسب کرد و در رده ششم قرار گرفت. او معامله جدیدی به ارزش 65 میلیون دلار امضا کرده بود ، اما در سال 2020 هیچ رقابتی برگزار نشده بود و او مجبور شد 10 میلیون دلار تخفیف درآمدی 15 میلیون دلاری خود به دست آورد.

لیونل مسی که در پایان ماه مارس با بقیه تیمش در بارسلونا موافقت کرد که حقوق خود را برای 70 درصد بقیه کاهش دهد ، قرارداد 20 میلیون دلاری امضا کرده است. 100 ورزشکار برتر جهان 1.1 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند. از این 100 نفر ، 51 ورزشکار با نایک قرارداد دارند. یکی از گرانترین قراردادهای نایک ، قرارداد 30 میلیون دلاری آنها با لبرون جیمز است. آدیداس با استفاده از برند Reebok 16 ورزشکار در 100 کشور برتر دارد. فوربس 13 ورزشکار را که تحت حمایت Pepsi ، Gatorade و Mountain Dew هستند شناسایی کرده است. براساس گزارشی که اخیراً توسط شرکت بازاریابی Two Circle انجام شده ، پیش بینی می شود هزینه های نظامی اسپانسر در سال جاری 37 درصد کاهش یابد. براساس این گزارش ، معاملات دو ماه گذشته به حالت تعلیق درآمده است و هیچ تصمیمی برای سال آینده اتخاذ نشده است.

در بخش بانوان ، نائومی اوزاکا رکورد درآمد زنان را تعیین کرد و 37.4 میلیون دلار درآمد کسب کرد ، از ماریا شاراپووا پیشی گرفت و مقام اول در سرنا ویلیامز را بدست آورد. این نتیجه در حالی صورت می گیرد که برخی رشته ها ، مانند فوتبال زنان ، هنوز نتوانسته اند به همان درآمد مردان برسند. اما تنیس به این شکل نیست و دستمزد آقایان و بانوان برابر است و به همین دلیل است که ورزشکاران زن در این رشته موفق شده اند در این لیست قرار بگیرند. به عنوان مثال ، در NBA ، ورزشکاران مرد 100 برابر بیشتر از همتایان زن خود در بسکتبال آمریکا کسب می کنند.

حضور مشترک اوساکا و ویلیامز در لیست امسال اولین باری است که این دو زن به طور همزمان از سال 2016 حضور دارند. در آن سال ویلیامز و شاراپووا لیست نهایی را تهیه کردند. در سال 2017 و 2019 ویلیامز تنها زن لیست بود. این ورزشکار به دلیل تولد فرزندش در سال 2018 در هیچ رقابتی شرکت نکرد و در رده بندی قرار نگرفت. سن متوسط ​​100 توپ در جهان 30 سال است. Phil Mickelson ، یک گلر 50 ساله آمریکایی که سال آینده 50 ساله می شود ، پیرترین است و پس از آن تایگر وودز 44 ساله است. دو بازیکن NFL ، 42 و 41 نیز در این فهرست قرار دارند.

در 19 سالگی ، زیون ویلیامسون جوانترین ورزشکار پردرآمد جهان است که 27.3 میلیون دلار درآمد دارد. او بیستمین سالگرد تولد خود را در ماه ژوئیه جشن می گیرد. 10 از 100 ورزشکار پردرآمد جهان زیر 25 سال سن دارند. مسئله دیگری که در لیست امسال تحت تأثیر قرار نگرفته حضور پررنگ ورزشکاران خیرخواه است. ورزشکاران پردرآمد امسال نسبت به گذشته به دلیل انفجار تاج ، پول بیشتری به خیریه اهدا کردند. ده ها ورزشکار در ایالات متحده برای کمک به تغذیه آمریکایی های گرسنه ، مبلغ 52 میلیون دلار پرداخت می کنند. “بازیکنان فوتبال آمریکایی و گلف همچنین حدود 800،525،000 دلار در مراسم جداگانه جمع کردند تا به افراد نیازمند کمک کنند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا