اجتماعی

هشدار نارنجی هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در پایتخت

اداره کل هواشناسی استان تهران در پی تشدید سامانه بارشی از فردا اخطار نارنجی رنگ داد.

به گزارش باراناخبراداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه هواشناسی نارنجی تشدید سامانه بارشی از صبح روز شنبه (26 آذر) تا یکشنبه (7 آذر) اعلام شده است.

خطراتی مانند بارش متوسط ​​و گاهی شدید باران و برف، گاهی مه گرفتگی و در نواحی مرتفع با احتمال رگبار برف در نواحی شمالی استان تهران (به ویژه ارتفاعات) قابل پیش بینی است.

از آثار این خطر می توان به رانش زمین و گذرگاه ها، طغیان چندین گذرگاه، طغیان مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، مه و طوفان برف در ارتفاعات، محدودیت تردد در جاده ها و گردنه های کوهستانی و احتمال مسدود شدن موقت برخی راه ها اشاره کرد.

توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران مراقب ترددهای درون شهری و پرهیز از سفرهای بین شهری به ویژه در جاده های کوهستانی با زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی در عبور از مناطق کوهستانی، عدم توقف و تخلیه در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از هواپیماهای کوهنوردی و هوانوردی و هواپیماهای سبک. . و آماده سازی دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی.

بنابراین گزارش، در اخطار نارنجی سازمان هواشناسی، پیش بینی کرده است که پدیده های جوی آثار منفی و خسارات احتمالی را به همراه خواهد داشت. زنگ نارنجی رنگ برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا