عمومی

هر نظر اصلاحی را درباره ساختار بودجه می پذیریم

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،

محمدباقر نوبخت – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه شب اصلی باراناخبر درباره جزئیات لایحه بودجه 1400 گفت: ساختار بودجه به مدت دو سال تغییر کرده است. بعد از مجلس یازدهم ، ما کل برنامه اصلاحات ساختاری را به مجلس ارائه کردیم ، اگر جایی مجلس فکر کند جایی برای کار وجود دارد ، ما نیز کمک خواهیم کرد.
وی افزود: مجلس فرصت دارد در بودجه پیشنهادی تغییراتی ایجاد کند ، اما ما هر آنچه لازم بود را در بودجه در نظر گرفتیم.
نوبخت گفت: بودجه 841 میلیارد ALL با 17 جلد پیوست شده و كتاب به مجلس ارائه شده است كه كاملاً متفاوت از سال گذشته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تمام اعداد موجود در بودجه شفاف است و این در اختیار رسانه ها قرار می گیرد. روز شنبه ، خبرنگاران می توانند هر گونه سوال یا انتقاد یا پیشنهادی را از سازمان برنامه بپرسند.
نوبخت گفت: “ما مطابق پروتکل ها روز شنبه یک کنفرانس مطبوعاتی خواهیم داشت و همه می توانند در مورد بودجه س questionsال و پاسخ روشنی بگیرند.”
نایب رئیس افزود: بودجه در قانون یک ساله است و هدف دستیابی به برنامه با ارزیابی منابع مالی است.
نوبخت گفت 841 میلیارد دلار کل بودجه است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: 23 درصد بودجه ما به نفت بستگی دارد. در بخش منابع دولتی دولت ، آنچه مهم است درآمد نفت و درآمد مالیاتی است. در لایحه بودجه 1400 ، درآمدهای نفتی که از آنها به عنوان منابع نفتی و فرآورده های نفتی یاد می شود ، به 199.2 هزار میلیارد دلار رسیده است. در سال های گذشته بیش از 50 درصد بودجه متکی به نفت بود اما امسال به 23 درصد رسیده است.
نوبخت گفت 150 تریلیون دلار اوراق قرضه در نظر گرفته شده است.
معاون شهردار افزود: 419 کیلومتر راه آهن خط دوم فقط برای افتتاح در نظر گرفته شده است. بزرگترین تونل امسال به بهره برداری می رسد. امسال 80 هزار واحد مسکونی برای محرومان واگذار می شود. ما حدود 103 کیلومتر خط شهری ، 11 پروژه آبرسانی شهری داریم که همه آنها در بودجه لحاظ شده است.
نوبخت گفت: 16 هزار میلیارد اعتبار برای ریشه کنی فقر اختصاص داده شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: افزایش یارانه زندگی در بودجه در نظر گرفته شده است. حقوق همه کارمندان دولت 25 درصد بیشتر است. افزایش ضریب حقوق گروههای مختلف حقوق و دستمزد در دستگاههای اجرایی و همچنین نیروهای مسلح 25٪ ؛ بنابراین افزایش حقوق در سال آینده 25 درصد خواهد بود. بودجه ای برای کادر پزشکی در نظر گرفته شده است. حتی سربازان قانونی که دریافت کرده اند نیز در این بودجه دو برابر شده اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یارانه 45 هزار تومانی با مبلغ 1400 پرداخت می شود 4200 دلار برای تهیه کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است اما اگر شرایط به گونه ای باشد که این ارز حذف شود یارانه ها دو برابر یا سه برابر می شود.

نوبخت گفت که دولت بودجه را پیشنهاد می کند و آنلاین نهایی توسط پارلمان روی بودجه گذاشته می شود و نمایندگان مجلس می توانند هر جا لازم باشد آن را تغییر دهند.
معاون رئیس جمهور در مورد کسری بودجه افزود: آنچه نگران کننده کسری بودجه است ؛ استقراض توسط بانک مرکزی انجام می شود و ما در بودجه ارائه شده از بانک مرکزی وام نمی گیریم.

وی درباره برخی حاشیه ها در رابطه با بودجه و ارائه آن گفت: حاشیه ها نباید ما را اذیت کنند و باید به رسانه ها پاسخ دهیم که این امر خوشایند نیست.

دکمه بازگشت به بالا