عمومی

بودجه ۱۴۰۰ کسری بودجه دولت را جبران می‌کند

رحیم زارع در برنامه اصلی امشب افزود: “در بررسی بودجه برای جبران کسری عملیاتی آن ، بدون فشار بیشتر بر مردم و افزایش تورم ، 40 درصد کسری بودجه دولت را با افزایش درآمد مالیات و پایدار حذف کردیم”.

وی با بیان اینکه این لایحه در اصل با 317 تریلیون پیشنهاد شده است خاطرنشان کرد: ما این رقم را به 417 افزایش داده ایم و این موضوع با حذف معافیت های مالیاتی از بین رفته موارد از جمله انتشار مدارس و م institutionsسسات معدن ، هنرمندان ، خانه ها و ماشین های لوکس و موارد از که جمع آوری مالیات قانونی بوده و قبلاً نمی توان آن را جمع کرد.

سخنگوی کمیسیون مشترک با ابراز امیدواری از همدلی دولت و مجلس ، گفت: “با مطالعاتی که انجام داده ایم ، سهم نفت و اوراق قرضه را از درآمد دولت کاهش داده ایم تا به دولت کمک کنیم و بدهی های آن را کاهش دهیم. آینده “.

زارع با اشاره به اینکه در جریان بررسی بودجه 1400 سعی کردیم با برخی اقدامات از افزایش نقدینگی جلوگیری کنیم ، گفت: بیش از 500 هزار میلیارد دلار سپرده اعتباری و پس انداز در خزانه وجود دارد که حدود یک پنجم آن وام است امکانات ازدواج و اشتغال

وی افزود: همچنین 360 هزار میلیارد دلار برای ساخت مسکن مطابق تبصره 18 در نظر گرفته شده که 400 هزار واحد آن در روستاها و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت و 800 هزار واحد در شهرها و کلانشهر “.

سخنگوی کمیسیون مشترک ادامه داد: “اما رئیس کل بانک مرکزی این مبلغ را” پول سخت “می داند ؛ البته ما تصویب پول سخت را در بودجه 1400 انکار نمی کنیم ، اما پول سخت در آنجا مضر است ، جایی که باعث رکود اقتصادی می شوند ، در حالی که این پول با رونق اقتصادی ، اشتغال و در نتیجه بهبود زندگی مردم همراه خواهد بود.

رحیم زارع همچنین نحوه افزایش حقوق در بودجه 1400 را توضیح داد.

محمدرضا دشتی اردکانی ، یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ، دیگر مهمان برنامه ، با ابراز خرسندی از شفافیت کامل لایحه بودجه 1400 ، گفت: “من سال آینده را سال خوبی برای سبک عملیاتی بودجه می دانم”

وی در ادامه اظهار داشت: قیمت بنزین و روغن در بودجه 1400 افزایش نیافته است.

دکمه بازگشت به بالا