عمومی

ردیف بودجه بیمارستان‌های مناطق محروم جدا شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، شاهین شیرانی شامگاه پنجشنبه در حاشیه سفر وزیر بهداشت به دهاقان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 85 قرار بود «مرکز درمان بستری» در دهاقان راه اندازی شود، اما از آنجایی که این مشکلات وجود دارد. درمان مردم را تحت پوشش قرار نداد، بنابراین تصمیم به ساخت بیمارستان گرفته شد.

وی با بیان اینکه باید حضور پزشکان را در مناطق محروم افزایش دهیم، افزود: امکانات درمانی شهرستان دهاقان خوب و مناسب است اما بیمارستان دهاقان به پزشک متخصص نیاز دارد و تصور می شود از نیروهای بومی برای رفع این نیاز استفاده شود. اجرای پروژه چهار سال طول خواهد کشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه به زودی تغییرات مناسبی در بیمارستان دهاقان ایجاد می شود، افزود: شهرضا مرکزی در این زمینه است و می توانیم از اوقات فراغت پزشکان منطقه استفاده کرده و خدمات پزشکان را خریداری کنیم. نیاز داشتن. تعمیر بیمارستان دهاقان.

وی اعلام کرد: تلاش می کنیم در ماه های آینده نیروی کار خود را افزایش دهیم، همواره نگاه ویژه ای به شهرستان دهاقان داشته ایم زیرا مردم شریف و مهربانی دارند.

وی افزود: در دیدار با رئیس جمهور درخواست کردم که قانون بودجه به ردیف بیمارستان های مناطق محروم خاص نگاه کند و آنها را تفکیک کند و جمعیت اندک مانع از حضور پزشکان در این مراکز نشود زیرا نیازها و این افراد است. باید احترام گذاشت».

شیرانی خاطرنشان کرد: در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان دو میلیارد دلار وام به بیمارستان دهاقان اختصاص یافته است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: پس از فرمایش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که فرمودند: فرمودند: کار کارگر باید قبل از خشک شدن عرق پیشانی او پرداخت شود.

خدمات درمانی رایگان حق شهروندان است

فرماندار شهرستان دهاقان در ادامه گفت: بیمارستان دهاقان بشردوستانه و کاستی هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

علی جمشیدیان بهداشت و درمان را یک ضرورت و نیاز مبرم مردم دانست و افزود: حقیقت امر این است که بهداشت و درمان رایگان یکی از مواردی است که جمهوری اسلامی متعهد به ارائه آن به مردم شده است.

وی گفت: اهالی شهرستان دهاقان انتظار دارند با مراجعه به تنها بیمارستان شهرستان شاهد کمبود پزشک متخصص نباشند و این مشکل اساسی برطرف شود.

فرماندار شهرستان دهاقان افزود: باید خدمات بهتری به اداره طب فیزیکی ارائه شود تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود و کمبودها برطرف شود و دو دستگاه دیالیز برای بیمارستان دهاقان تهیه شود که به صورت کامل آماده شده است. بشردوستانه در نظر گرفته شده و به نظر می رسد در مصوبات سفر رئیس جمهور دو میلیارد دلار وام به این موضوع اختصاص یافته است.

شایان ذکر است امروز پنجشنبه است. بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد شهرستان دهاقان شد و پس از بازدیدی بسیار کوتاه از بیمارستان دهاقان بلافاصله شهرستان دهاقان را ترک کرد. هیچ سخنرانی برای مقامات و خبرنگاران انجام نشد و دهقانان این کار را نکردند کاربرد برای حل مشکلاتشان با او گفت و گو کردند اما این فرصت را از دست دادند.

دکمه بازگشت به بالا