عمومی

هدایای گرانبهای ریاض به ترامپ تقلبی از کار درآمد

نیویورک تایمز گزارش داد که هدایای گرانبهای خانواده سلطنتی سعودی به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2017 تقلبی بوده است.

بر اساس این گزارش ، تبادل هدایا بین رهبران آمریکایی و خارجی که اغلب معمول است ، در دوران ریاست جمهوری ترامپ به چالشی گاه خطرناک تبدیل شد.

نیویورک تایمز گزارش داد که خانواده سلطنتی سعودی در اولین سفر ترامپ به عنوان رئیس جمهور ، ده ها هدیه از جمله سه پوست ببر سفید و خز یوزپلنگ و خنجری با دسته عاج به وی و اطرافیانش دادند.

بر اساس این گزارش ، یک وکیل کاخ سفید تأکید کرد که مالکیت پشم و خنجر به احتمال زیاد نقض قانون گونه های در معرض خطر است ، اما دولت ترامپ همچنان هدایایی را از خانواده سلطنتی سعودی در اختیار دارد و آنها را افشا می کند. او به عنوان هدایایی که از دولت خارجی دریافت کرد ، امتناع کرد.

در ادامه این گزارش آمده است که در آخرین روز ریاست جمهوری ترامپ ، کاخ سفید به اشتباه هدایا را به جای تحویل به FDA به اداره شیلات واگذار کرد و سرانجام تابستان امسال ، خدمات شیلات و حیات وحش در ایالات متحده هدایایی دریافت کردند. من

نیویورک تایمز سپس گزارش داد که خدمات حیات وحش ایالات متحده پس از آزمایش پوست ببر سفید ، خز یوزپلنگ و خنجرهای عاج با دستکش عاج شگفت زده شد و متوجه شد هدایای خانواده ثروتمند سعودی تقلبی است.

تایلر چری ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که بر خدمات شیلات و حیات وحش ایالات متحده نظارت دارد ، می گوید: “بازرسان حیات وحش و ماموران ویژه به این نتیجه رسیدند که پوشش کلاه با الگوهای ببر و یوزپلنگ نقاشی شده است.” “و جنس آنها از گونه های محافظت شده (در معرض خطر) تشکیل نشده بود.”

به گزارش نیویورک تایمز ، سفارت عربستان در واشنگتن از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد.

نیویورک تایمز گزارش داد که این گزارش بر اساس اسناد عمومی و سایر اسنادی است که توسط دولت فدرال بر اساس قانون آزادی اطلاعات تهیه شده است و نیویورک تایمز مصاحبه هایی با مقامات فعلی و سابق ایالات متحده انجام داده است.

این اسناد شامل لیستی از هدایایی است که ترامپ و خانواده اش در سال 2017 در عربستان سعودی دریافت کردند و اسناد شلدون وایتهاوس و ریچارد بلومنتال ، دو سناتور دموکرات در رود آیلند و کانکتیکات به آرشیو ملی داده شد.

جزئیات هدایای مفقود شده و سایر مشکلات گسترده هدیه هنوز فاش نشده است و اندیشکده پولیتیکو در ماه اوت گزارش داد که بازرس کل وزارت خارجه در حال بررسی 20 هدیه از دست رفته است.

به گزارش نیویورک تایمز ، وزارت امور خارجه لیستی از 82 هدیه ای که سعودی ها در ماه مه 2017 به ترامپ و محاصره او دادند ، ارائه کرد که شامل کالاهای معمولی مانند کفش و مدال و همچنین هدایای گرانبهایی مانند خز و خنجر تمام شده بود. به

از جمله هدایای عربستان سعودی به ترامپ و حلقه وی 9 هدیه گران قیمت شامل سه خز ، سه شمشیر و سه خنجر بود.

این خبر پس از آن منتشر می شود که نیویورک تایمز گزارش می دهد که در سال 1966 ، کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرد که مقامات آمریکایی را از نگهداری هدایای بیش از 415 دلار منع می کرد.

دکمه بازگشت به بالا