نقش مهارت‌های نرم در موفقیت شغلی جوانان

باراناخبر / خراسان رضوی بر اساس نظرسنجی از 11000 جوان و مصاحبه با تعدادی از آنها در سراسر جهان در مورد کار و مهارت ها ، تقریباً دو سوم آنها به یافتن شغل مورد نظر خود خوشبین هستند.

ویفروم نقل می کند: “بیماری همه گیر کووید 19 تاب آوری آنها را افزایش داده است ، اما سیستم آموزشی امروز مهارت های مورد نیاز آنها و مهارت های نرم (ترکیبی از مهارت های فردی ، مهارت های اجتماعی ، مهارت های ارتباطی ، ویژگی های شخصیتی) را در اختیار آنها نمی گذارد.” نگرش ها ، ویژگی های شغلی ، هوش اجتماعی و ضریب هوش هیجانی) به اندازه مهارت های فنی مهم هستند.

در دنیایی از نابرابری اجتماعی که آموزش و پرورش به دلیل شیوع بیماری همه گیر کووید 19 به شدت مختل شده است و چشم انداز تغییرات آب و هوایی در حال ظهور است ، جوانان بدبین نسبت به آینده را می توان درک کرد. با این حال ، نظرسنجی جدید سطح بالایی از خوش بینی را در مورد شانس یافتن شغل در آینده نشان می دهد. جوانان مشکلات را می دانند ، اما مطمئن هستند که می توانند بر آنها غلبه کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 63 درصد از تقریباً 11000 جوان در 136 کشور از طریق پلت فرم U-report (ابزار پیام رسانی اجتماعی و سیستم جمع آوری داده ها که توسط یونیسف برای بهبود مشارکت شهروندان ، اطلاع رهبران و تقویت تغییر استفاده می شود) مورد بررسی قرار گرفتند. توسعه مثبت) شرکت کنندگان در یونیسف مسائل مهمی را مورد بحث قرار دادند. البته ، بسیاری از جوانان مثبت اندیش هستند و تقریباً از هر پنج جوان بدبین دو نفر علاقه مند هستند که به او در دستیابی به پتانسیل خود کمک کنند.

ایجاد انعطاف پذیری و سازگاری از طریق همه گیری ها

موضوعی که ما در مورد آن صحبت کردیم تاثیر اپیدمی بر جوانان بود. شرکت کنندگان توافق کردند که سال گذشته بسیار چالش برانگیز بود و اپیدمی به آنها آموزش مدیریت ناامنی را داد.

ثنا فاروق ، 23 ساله ، بنیانگذار یک شرکت اجتماعی در پاکستان به نام Red Code ، می گوید: “این همه گیری به ما تاب آوری و تاب آوری را آموخته است.” جایزه موجوفی ، کارآفرین اجتماعی 22 ساله از آفریقای جنوبی افزود: “انعطاف پذیری و سازگاری چیزی است که باید به آن عادت کنیم.” مجبور شدن به مدیریت در این سال چالش برانگیز به بسیاری از جوانان این اطمینان را داده است که اگر بتوانند بر آن غلبه کنند ، می توانند همه چیز را از دست بدهند. وی گفت: در مواجهه با بلایا ، ما همیشه پتانسیل رکود یا پیشرفت را داریم.

آندریا رامز ، 25 ساله ، بنیانگذار پلت فرم آموزش الکترونیکی Erandi Aprende ، که منابع ، ابزار و برنامه های درسی را برای 8 تا 12 سال فراهم می کند ، می گوید: “من فکر می کنم جوانان از قدرت ، ابزار و فرصت لازم برای این کار برخوردارند.” دختران قدیمی علاقه مند به علم و فناوری. آنها لذت می برند

عدم تأمین نیازهای آموزشی سیستم آموزشی

نظام آموزشی امروز نیازهای جوانان را به طور کامل برآورده نمی کند. وقتی از شرکت کنندگان در مورد مهمترین عامل تغییر در دستیابی به اهداف شغلی سوال شد ، 32 درصد از جوانان مورد بررسی گفتند: 28 درصد از برنامه های مهارت آمادگی مدرسه قبل از دسترسی به آموزش های حین کار ، دسترسی به منابع آنلاین مربوطه 20 درصد و یک مربی خوب 19 درصد است

الیسس بارنگی ، 21 ساله ، دانشجوی معماری در محوطه سازی در آرژانتین می گوید: “تنها چیزی که برای من بزرگترین تفاوت را ایجاد می کند ، یادگیری مهارت های بازار کار فارغ التحصیلان و یادگیری نحوه طراحی و اجرای سیستم های آموزشی و برنامه های جوانان است.” همکاری روی سیاستهای ایجاد شده برای ایجاد شغل و تشویق کارآفرینی.

اهمیت مهارتهای نرم به اندازه مهارتهای فنی

مهارتهای نرم به اندازه مهارتهای فنی مهم هستند. یادگیری مهارت های آماده به کار فقط کسب مهارت های فنی برای انجام کار نیست و مهارت های نرم نیز به همان اندازه مهم هستند. همه موافقند که برای موفقیت ، جوانان باید یادگیرنده مادام العمر شوند و مهارت های نرم مهمی مانند رهبری ، خلاقیت و ارتباط را بیاموزند.

ثنا همچنین در مورد اهمیت گوش دادن فعال صحبت کرد. گفتگو با افراد دارای معلولیت ، رهبران جامعه ، زنان و کودکان نشان می دهد که گوش دادن کلید درک مشکلات آنها است. همین اصل هنگام طراحی راه حل های مهارت برای جوانان نیز صادق است. تنها راه ایجاد برنامه های مهارتهای پایدار مشارکت جوانان است. با تداوم گوش دادن به آنها ، مشاغل ، دولتها ، سازمانهای بین المللی و سایر بازیگران می توانند چالشهای جوانان را بهتر درک کرده و آنها را در توسعه راه حلها مشارکت دهند.

جوانی کلید آینده ای بهتر است

جوانان کلید آینده ای بهتر هستند. این جایزه دیدگاه قدرتمندی در مورد نحوه قرار گرفتن جوانان در مرکز توسعه جهانی ارائه می دهد.

وی گفت: “پتانسیل نامحدود پیشرفت جهانی در دست نسل بزرگی از جوانان در تاریخ است و هیچ چیز نمی تواند آن را از طریق مشارکت و همکاری عمدی متوقف کند. همه باید برای دستیابی به این اهداف با هم همکاری کنند.”

یافته های این مطالعه در پر کردن شکاف فزاینده بین مهارت ها و مهارت های افراد مورد نیاز در دنیای دیجیتال جدید م effectiveثر خواهد بود. شرکت هایی که با یونیسف همکاری می کنند باید با یکدیگر همکاری کنند تا به میلیون ها جوان در سراسر جهان آموزش دهند تا مشاغل ، آموزش و مهارت های بهتری را برای یک میلیارد نفر تا سال 2030 ارائه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا