عمومی

نرخ دلار پایین می‌آید؟ – باراناخبر

علاوه بر این دلیل طبیعی ، دلیل دیگری که بیشتر مدیون ارز است ، در کشور ما است. این بدان معناست که وقتی به برخی از دلایل مصرف کنندگان ارز داخلی ، حتی به دلایل خیرخواهانه ، ارزان تر از قیمت طبیعی ارائه دهیم ، بار این فروش ارزان به دوش بازار ارز آزاد می افتد و قیمت آن در بازار ارز مبادله می شود. گرانتر از آنچه باید باشد. گرفتن

حال به سوالی که پیش می آید برگردیم. آیا نرخ ارز سقوط خواهد کرد؟

البته هیچ چیز غیرممکن نیست ، حتی پایین آمدن قیمت هم نیست ، اما همه چیز به دلیل نیاز دارد. همانطور که گفتم ، افزایش قیمت ارز دلایل خود را دارد ، بنابراین سقوط قیمت اگر واقعاً بخواهد اتفاق بیفتد ، دلایل آن را می طلبد که در وهله اول باید از بین برود.

وقتی هوا در یک اتاق بسیار گرم و ناراحت کننده است ، می پرسیم که چرا اینجا اینقدر گرم است؟ تحقیقات انجام شده است تا دلیل گرم بودن اتاق مشخص شود. دیده می شود که روشنایی برخی رادیاتورها ، بخاری ها و شومینه ها باعث گرم شدن اتاق شده است. سپس می پرسیم آیا امکان خنک شدن اتاق وجود دارد؟ می گوییم بله ، اما تا زمانی که دلایل گرم شدن اتاق از بین برود ، بخاری ها ، شومینه ها و رادیاتورها خاموش می شوند و در صورت امکان از وسایل خنک کننده استفاده می شود. بله ، هوای اتاق بعداً سرد می شود ، اما تا زمانی که تجهیزات گرمایشی در این اتاق با ظرفیت کامل کار می کنند ، خنک سازی واقعی و مداوم بسیار دشوار است و ممکن است غیرممکن باشد.

این بدان معناست که حتی اگر کولرهای گازی قدرتمند را با هزینه زیاد روشن کنید ، ایجاد کمی طراوت و شادابی در یک قسمت امری اساسی و دقیق نخواهد بود.

راه دیگر نشستن و انتظار برای زمستان است که ممکن است به زودی نیاید و شاید تابستان امسال تا چهار سال دیگر ادامه یابد ، بهتر است به فکر از بین بردن عوامل گرما باشید.
به عبارت دیگر ، بانک مرکزی باید دو وظیفه اصلی خود را انجام دهد ، اول از بین بردن دلایلی که باعث افزایش نرخ ارز شده است و ایجاد ثبات در بازار و دوم ایجاد اشتغال و با تنظیم نرخ بهره نرخ بیکاری در کشور را کاهش دهید.

* رئیس سابق انجمن صرافان

223 225

دکمه بازگشت به بالا