استان ها

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان خوزستان در آبادان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار باراناخبر از آبادان ، مدیرکل بهزیستی استان خوزستان در مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد ؛ وی اظهار داشت: در پاسخ به لزوم پیگیری درمان اعتیاد و توانمندسازی اقتصادی ، اجتماعی ، روانی و فرهنگی ، اولین مرکز جامع درمان و توان بخشی اعتیاد در خوزستان در آبادان تأسیس شد.

غلامرضا صدیقراد با بیان اینکه مدت زمان درمان و توان بخشی معتادان در این مرکز یک سال است ، افزود: در مرکز جامع درمان و توان بخشی معتادان در اروند با کارگاه های بلوک بافی ، قالی بافی و برق صنعتی ظرفیت 60 افراد فراهم می شوند.

وی تصریح کرد: 3 میلیارد دلار وام از بخش خصوصی و رفاه اجتماعی در ساخت و راه اندازی این مرکز با مساحت 4،036 متر مربع و 913 متر مربع هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان با اشاره به پرداخت 50 میلیون دلار تسهیلات 4 درصدی برای افراد بهبودیافته و آموزش دیده این مرکز ، یادآور شد: همچنین تسهیلات 50 میلیون دلاری در اختیار کارفرمایان کارگاه هایی قرار خواهد گرفت که موجب جذب افراد شود. .

صدیق راد ، گفت: قبلاً درمان معتادان بدون توجه به نوع مصرف و علت اعتیاد آنها و استفاده از روش درمانی كه پنج تا 10 درصد موفقیت داشت ، انجام می شد ، اما با تأسیس این مراكز و درمان تخصصی تر ، معتاد بسته به ماده ای که با همکاری خانواده ، پزشک ، روانشناس ، دستیار و مدیر مرکز مورد استفاده و درمان قرار می گیرد ، این روش میزان موفقیت و درمان معتادان را تا 40 درصد افزایش می دهد.

48

دکمه بازگشت به بالا