تعطیلات نوروز هر سال فرصت خوبی برای گردشگری عمومی بوده است. با شیوع ویروس کرونا، چند سالی میشد که سفرهای نوروزی چندان مورد استقبال مردم قرار نمیگرفت و مورد توجه خیل عظیم مردم قرار نمیگرفت. با این حال بسیاری از کاربران در سال های اخیر سفرهای مجازی را بهانه ای برای معرفی مکان های گردشگری و زیارتی شهر خود راه اندازی کرده اند.
به گزارش باراناخبر، مرکز تحقیقات بتا در ادامه نوشت: با تزریق واکسن کرونا و کاهش چشمگیر بیماری عروق بیماری کرونا و مرگ و میر در اواخر دهه 1400، تعطیلات نوروزی سال 1401 فرصت مناسبی برای سفر و تفریح فراهم کرد. به حدی که در عید امسال شاهد حضور پرشمار مسافران نوروزی بوده ایم.
بر اساس بررسی های انجام شده، حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد (اینستاگرام)، تخت جمشید (توئیتر) و حافظیه شیراز (تلگرام)، پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در نوروز 1401 در فضای مجازی بوده اند.
اولین ساختمان توریستی در هر تخت بیشتر از دو تخت دیگر مورد توجه کاربران قرار می گیرد. اینستاگرام نسبت به کاربران نوروزی 1401 در دو پلتفرم دیگر، محتوای بیشتری درباره سایت های تفریحی و مسافرتی داشت. ارسال عکس از مکان های گردشگری پس از بازدید، معرفی مکان های مختلف تاریخی، مذهبی و گردشگری از تورهای گردشگری و افراد مختلف، پیشنهاد سفر به این مکان ها توسط دوستان و اقوام، به تاریخچه و دلایل اهمیت این مکان ها توسط کارشناسان در این امر توجه کنید. زمین و … یکی از دلایل فراوانی این مکان ها در فضای مجازی است.
با توجه به بررسی تکرار این مکان ها در نوروز 1401، انتشار تصاویری از اماکن گردشگری پس از بازدید و پیشنهاد بازدید از آنها، مهمترین عامل فراوانی این مکان ها در دوره مورد بررسی بوده است. در شبکه های اجتماعی
این گزارش تنها به بررسی اماکن گردشگری اعم از اماکن تاریخی، مذهبی، مقبره مشاهیر و اماکن گردشگری می پردازد و منابع طبیعی مانند جنگل، تالاب، پارک و … را در نظر نمی گیرد.
بر اساس آمار حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد، تخت جمشید شیراز و برج میلاد تهران سه مکان مورد توجه کاربران توییتر در نوروز 1401 بوده است.
حرم مطهر امام رضا (ع) مشهد، تخت جمشید شیراز و میدان نقش جهان اصفهان سه مکان مورد توجه کاربران اینستاگرام در نوروز 1401 بودند.
تخت جمشید شیراز، برج میلاد تهران و حافظیه شیراز سه مکان مورد توجه کاربران تلگرام در نوروز 1401 بودند.
انتهای پیام/