عمومیکسب و کار برتر ایرانی

مهم ترین ویژگی های سنگ مرمریت پرشین

کاربرد ها و ویژگی های سنگ مرمریت و انواع آن

اگر به دنبال خرید سنگ ساختمانی باشید، بی‌شک تاکنون نام سنگ مرمریت به گوشتان خورده است. مرمریت به عنوان یکی از پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی شناخته می‌شود. به دلیل اهمیت این سنگ در ساختمان‌سازی و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان، در این مقاله به طور ویژه‌ای به آن خواهیم پرداخت.
پس از مطالعه‌ی این مطلب اطلاعات کاملی در خصوص ویژگی‌های سنگ مرمریت، کاربردها، مزایا و معایب آن به دست می آورید.

سنگ مرمریت چگونه سنگی است؟

مرمریت از انواع سنگ‌های آهکی رسوبی‌ست که در اثر دگرگونی به شکل کنونی در آمده است. این سنگ از عناصر مختلفی نظیر کلسیم، کلیست و … تشکیل می‌شود. نکته‌ی قابل توجه در بررسی این سنگ دسته‌بندی کلی آن به سه نوع زیر است:

مرمریت ابری
مرمریت کریستالی
مرمریت چینی
رنگ مرمریت خالص سفید است. اما به دلیل وجود عناصر مختلف با اندازه‌های متفاوت، شاهد رنگ‌های متنوعی از این سنگ زیبا در طبیعت هستیم. این ویژگی سبب شده است مرمریت‌هایی به رنگ‌های سبز، خاکستری، مشکی، قرمز، زرد و کرم در طبیعت یافت شوند. مقاومت این سنگ به نسبت بالا بوده اما این مقاومت قابل مقایسه با سنگ‌هایی همچون سنگ گرانیت و سنگ تراورتن نیست و علت این امر آهکی بودن آن است. در حقیقت این سنگ را می‌توان از جمله سنگ‌های نرم دانست.

این سنگ ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مهم دیگری نیز دارد که در بخش مزایا و معایب این سنگ به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. اما ابتدا بیایید کاربردهای سنگ مرمریت را از نظر بگذرانیم.

موارد استفاده از سنگ مرمریت پرشین سیلک

این سنگ به دلیل چشم نوازی و زیبایی منحصر به فرد به عنوان کف پوش لوکس برای هتل ها و لابی ها و تالار و مکان های شیک و زیبا استفاده فراوان دارد

از سنگ لایم استون  برای فضای داخلی خانه مانند آشپزخانه و پیشخوان ها  و کانتر ها استفاده می شود

بسته به هزینه برای ساختمان از این سنگ می توان برای سنگفرش سالن پذیرایی و حتی سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده کرد

دکمه بازگشت به بالا