عمومیکسب و کار برتر ایرانی

برخی سوالات رایج در سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت ، یکی از پرکاربردترین سنگ‌ها در ساخت و ساز است و تنوع فراوانی نیز دارد. برای خرید سنگ مرمریت می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط استفاده طرح و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مقالات گذشته به ، ویژگیهای آن ، کاربرد سنگ مرمریت و معرفی انواع مختلفی از این سنگ پرداختیم . با ما همراه باشید تا به سوالات متدالی که اصولا درباره این سنگ مطرح است پاسخ بگوییم .

1-ویژگی‌های مهم سنگ مرمریت چیست؟

در واقع میتوان ویژگیهای را به شرح زیر بیان کرد :

  • نصب آسان
  • مقاومت حرارتی بالا
  • قابلیت جذب آب کم
  • ساب پذیری عالی
  • وزن بالای این سنگ
  • تخلخل پایین و قدرت چسبندگی زیاد با مات
  • رنگ و طرح متنوع و سطحی درخشان و جلا داده شده
  • مقاومت خمشی، فشاری و سایشی بالا در مقایسه با سنگ تراورتن
  • عدم تغییر رنگ در طول زمان و عدم ایجاد تورفتگی

آیا سنگ مرمریت همچون سنگ مرمر می‌تواند نور را از خود عبور دهد؟

یکی از ویژگی‌های بارز و مهم سنگ‌های مرمر قابلیت عبور نور از خود می‌باشد. به همین دلیل در صورتی که به دنبال سنگ‌هایی هستید که نور را از خود عبور دهد بهترین گزینه سنگ مرمریت است.

2-سنگ مرمریت بهتر است یا سنگ گرانیت؟

انتخاب بین سنگ مرمریت و سلیقه‌ای بوده و به نوع کاربری شما بستگی دارد. ولی بهتر است سنگ مرمریت را برای نمای بیرونی ساختمان به کار نبرید. همچنین توصیه می‌کنیم از سنگ گیوتین در فضای بسته استفاده نکنید زیرا در طولانی مدت این سنگ می تواند اثرات منفی را بر روی بدن انسان بگذارد.

3-معادن سنگ مرمریت در چه استانی قرار دارد؟

سنگ مرمریت تنوع بسیار بالایی دارد و معادن آن در شهرهای یزد، مرکزی، کرمان، فارس و لرستان وجود دارد.

4-آیا سنگ مرمریت نسبت به سنگ تراورتن تخلخل بیشتری دارد؟

خیر لازم است بدانید که تخلخل کمتری نسبت به سنگ تراورتن دارد و مقاومت فشاری این سنگ نیز بالاتر می‌باشد. به همین دلیل سنگ های تراورتن بیشتر به ملات می‌چسبند.

5-آیا سنگ مرمریت همان سنگ مرمر است؟

یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند این است که گمان می‌کنند که سنگ‌های مرمریت همان سنگ مرمر است. در صورتی که این طور نبوده و سنگ مرمر و مرمریت دو سنگ کاملا متفاوت می‌باشد. در واقع مرمریت سنگ آهکی دگرگون و مرمر سنگی آهکی رسوبی است.

6-آیا سنگ مرمریت و مرمر را می‌توان از طریق ظاهر تشخیص داد؟

شاید افرادی که تجربه چندانی در زمینه سنگ‌ها ندارند، نتوانند فرق بین سنگ‌های مرمر با را تشخیص دهند ولی کارشناسان و افرادی که با این سنگ‌ها سر و کار دارند می‌توانند به‌راحتی از طریق عبور دادن نور در این سنگ‌ها، نوع سنگ را شناسایی کنند.

7-آیا می‌توان پیش از خرید این محصول از آن دیدن کرد؟

بله شما می‌توانید به صورت حضوری از این سنگ دیدن کنید. جهت هماهنگی کافیست اینجا کلیک  نمایید .

8-آیا امکان برش سنگ مرمریت وجود دارد؟

بله شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود سنگ مرمریت را در ابعاد و اندازه‌های مختلفی برش بزنید.

9-ویژگی‌های سنگ مرغوب چیست؟

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ مرغوب عدم جذب آب پایین است. این سنگ‌ها باید در برابر انواع شرایط محیطی و باران‌های اسیدی مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

10-چه سنگی برای نما بهترین است؟

سنگ‌های قابل استفاده در نمای داخلی و بیرونی ساختمان باید فاقد ترک، خلل و فرج، پوسیدگی و شکستگی باشد. بهترین سنگ نما را باید بر اساس آب و هوا و شرایط جوی انتخاب کنید. به عنوان نمونه سنگ‌های گرانیت از کانی‌های آهنی ساخته شده است و از این رو شما نمی‌توانید آن را در آب و هوای بارانی بیرون استفاده نمایید زیرا اکسیده شدن آهن می‌تواند باعث زنگ زدگی سنگ‌ها شده و زیبایی نمای ساختمان را کاهش دهد.

بنابراین همواره توصیه می‌کنیم که سنگ نمای ساختمان را بر اساس منطقه جغرافیایی خود انتخاب کنید. معمولا سنگ‌های تراورتن یکی از سنگ‌های بسیار مقاوم است که در برابر هر نوع شرایط جوی بالاترین مقاومت را از خود نشان می‌دهد.

11-سنگ مرمریت و مرمر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

سنگ‌های مرمر و از نظر شکل ظاهری با یکدیگر تفاوت زیادی ندارد و تنها میزان شفافیت این سنگ‌ها باعث تمایز این دو سنگ با یکدیگر شده است. سنگ‌های مرمر شفافیت بسیار بالایی دارند و نور را از خود عبور می‌دهند و از این رو برای نمای ساختمان بسیار مناسب بوده و جنبه دکوراتیو دارد. ولی سنگ‌های مرمریت شفافیت سنگ‌های مرمر را ندارند.

12-سنگ ترامیت چگونه سنگی است؟

ترامیت در گروه دسته سنگ‌های رسوبی قرار دارد. این سنگ‌ها در خانواده و تراورتن واقع شده‌اند و دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی می‌باشد. سنگ‌های ترامیت دارای مقادیر آهکی بیشتری حتی بیشتر از سنگ‌های تراورتن است. این سنگ از ماسه و خاک رس تشکیل شده و وزن بسیار کمتری نسبت به سنگ مرمر و مرمریت دارد.

13-آیا سنگ‌های مرمریت را می‌توان برای کفپوش پارکینگ استفاده کرد؟ آیا تحمل فشار و بار را دارد؟

به صورت کلی بخواهیم بگوییم، سنگ‌های مرمریت گزینه مناسبی برای کفپوش پارکینگ‌ها نیستند و شما می‌توانید از سنگ‌های گرانیت به دلیل ضخامت بالا و فشار زیاد آنها در برابر فشار کف پارکینگ ساختمان را پوشش دهید. ولی در برخی مواقع به دلیل رنگ و طرح سنگ‌های گرانیت این سنگ‌ها استفاده چندانی ندارد.

14-سنگ مرمریت و تراورتن چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد؟

سنگ‌های تراورتن یکی از سنگ‌های متخلخل، آهکی سخت و معمولا سفید است که از کربنات کلسیم ساخته شده است. این سنگ به وسیله رودخانه‌ها و در چشمه‌های آب گرم تجمع یافته و از این رو بسیار مستحکم و مقاوم می‌باشد. وجود ناخالصی در این سنگ‌ها و همچنین بافت‌های بسیار جذاب باعث استفاده زیاد از سنگ‌های تراورتن شده است.

در پایان :

صنایع سنگ اورانوس با سالها تجربه میتواند شما را در زمینه انتخاب و خرید انواع سنگ ساختمانی راهنمایی کند . جهت مشاوره و خرید  نمایید .

ویژگیهای سنگ مرمیرت

قیمت سنگ مرمریت

 

دکمه بازگشت به بالا