ورزشی

مطمئن‌ترین دروازه‌بان دنیا با رکوردی جدید!

مطمئن‌ترین دروازه‌بان دنیا با رکوردی جدید!

سنگربان اتلتیکومادرید با حضور در دیدار برابر رایووایکانو یک رکورد جدید را در تاریخ این باشگاه اسپانیایی به نام خود به ثبت رساند.

به گزارش باراناخبر؛ تیم فوتبال اتلتیکومادرید در هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لالیگا به مصاف رایووایکانو رفت و توانست با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کند. یان اوبلاک با حضور در این بازی توانست یک رکورد جدید را در تاریخ این باشگاه اسپانیایی به نام خود به ثبت رساند.

اوبلاک تعداد بازی‌های خود با پیراهن اتلتیکومادرید را به عدد 390 رساند که این بیشترین تعداد بازی است که یک بازیکن غیراسپانیایی در تاریخ باشگاه اتلتیکو به نام خود به ثبت می‌رساند. عملکرد اوبلاک در این سال های متوالی باعث شده تا لقب مطمئن‌ترین گلر جهان برای او اغراق نباشد چرا که کمتر گلی از اشتباه مستقیم اوبلاک، اتلتیکو دریافت کرده است.

درخشش یان در بازی های بزرگ بسیار ملموس بوده چرا که برای تیم هایی که در فاز دفاعی قوی شناخته میشوند، داشتن گلر مطمئن از بزرگترین ضروریات است و میتوان بخش مهمی از موفقیت های اتلتیکو و جهش تیم به سطح برتر اروپا را مدیون این گلر دانست. ناگفته نماند اتلتیکو در پرورش دروازه‌بان همیشه موفق بوده و داوید دخیا، تیبو کورتوا و یان اوبلاک این ادعا را ثابت میکنند.

اوبلاک در تابستان سال 2014 از بنفیکا به اتلتیکومادرید پیوست و از آن زمان تاکنون دروازه‌بان اول تیم بوده و توانسته عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد. اوبلاک یک قهرمانی در لیگ اسپانیا، یک قهرمانی در لیگ اروپا و یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا را با پیراهن اتلتیکومادرید به دست آورده است.

او 388 بار در ترکیب اصلی اتلتیکو به میدان رفته است که این هم یک رکورد در بین بازیکنان خارجی تاریخ اتلتیکومادرید است.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا