مشکلات گیربکس اتوماتیک 206

با توجه به اینکه چندین سال است پژو ۲۰۶ اتوماتیک در کشور استفاده میشود در این مطلب مشکلات و تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 را آورده ایم

مشکل ضربه زدن

احساس ضربه هنگام ماندن در ترافیک طولانی و گرم شدن گیربکس

 

این مشکل در  پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ با جعبه دنده اتومات از حالت ایست به حرکت وجود دارد مثل زمانی که یک اتومبیل از پشت به شما برخورد کند در حقیقت در تمامی گیربکس های AL4 این مشکل وجود دارد و از عیوب فابریک است که البته قابل رفع است و میتوانید زمان تعمیر اساسی گیربکس از تعمیرکار بخواهید تغییراتی در گیربکس بدهد و این مشکل را برای شما برطرف کند،

گاز هرز خوردن از دنده ۱ به ۲

 

گاز هرز خوردن از دنده ۱ به ۲ در هنگام گرم بودن گیربکس :

 

همانند مورد قبلی این نیز از عیوب فابریک و طراحی می باشد با تغییراتی در گیربکس برای همیشه بر طرف خواهد شد .

ضربه زدن در دنده عقب

 

یکی دیگر از عیوب فابریک گیربکس های AL4 ضربه زدن در دنده عقب است که با تغییراتی در سیستم گیربکس حل می شود.

 

مشکلات گیربکس اتوماتیک 206

داغ کردن گیربکس اتوماتیک :

 

در کلیه گیربکس های اتوماتیک عامل اصلی تولید گرما در گیربکس اتوماتیک نوع انتقال قدرت (torque Convertor) می باشد ، روغن گیربکس توسط آب رادیاتور خنک می شود در اتومبیل های فرانسوی موجود در ایران که دارای گیربکس های AL4 می باشند این عمل توسط رادیاتور کوچکی که روی گیربکس نصب شده خنک می شود در  پژو ۲۰۶ این سیستم خنک کننده ضعیف می باشد به خصوص تیپ ۴ و مدل های ۱۳۸۵ به پایین گیربگس بیش از حد گرم (داغ ) می شود که باعث دیر دنده عوض کردن ، احساس ضربه و در شرایط بدتر عوض نشدن دنده می شود که البته در مدل های ۸۵ به بالا با تغییر سیستم کامپیوتر و تعویض رادیاتور خنک کننده گیربکس با نوع بزرگتر این مشکل تا حد زیادی برطرف شده .

دکمه بازگشت به بالا