فرهنگ و هنر

مریم میرزاخانی در «نقد و بررسی کتاب تهران»

شصت و نهمین شماره “مرور کتاب تهران” با عکسی روی جلد مریم میرزاخانی و عنوان “راوی اعداد” منتشر شد.

به گزارش باراناخبر ، این شماره مجله به قول مدیر عامل با عنوان “ما در پی عظمت برای این آمده ایم!” آغاز می شود بخش مقاله با موارد زیر همراه است: “نگاهی به گسترش آموزش عالی ، تعداد دانشگاه ها و دانشجویان ایران” توسط عباس بازرگان ، “رنسانس ، تلاشی برای یافتن خدای عبادت کننده” توسط بیژن نامور ، “مهره- برترین ها “توسط علی حصوری ،” چهره و آهنگ “از ولی الله درودیان ،” قرآن های دوره تیموریان “از دلارام کاردار ،” سیاست و شعر “از جف پیج ،” پرویز دوایی و من! “از ناصر تکمیل همایون و” یک ادبی پروژه: خواندن به جستجوی زمان می رودنویسنده: سعید اسعدیان

“فهرست شماره” نوشته یحیی تابش که به زندگی مریم میرزاخانی در ایران و آمریکا می پردازد ، در این شماره به نام چند نفر ذکر شده است. در بخش سفر ، “دور دنیا با دوچرخه” نوشته عباس رزاقی آمده است.

“شاد و مبارک 2 کرداد” از محمدرضا شفیعی کدکنی ، “اجاق من در این شمع می سوزد” و “زیر این طولانی” منصور اوجی ، “وقتی بچه بودم” و “بوی جام تو” از اسماعیل خویی ، “در” طوفان نفرین “نوشته عزیز شعبانی ،” غریب آشنا “محمدعلی مختاری اردکانی و” راز یک شعر “اثر فرهاد عابدینی در قسمت شعر منتشر شده است.

«مارها خانه های بی ضرری هستند» نوشته سیروس پرهام در قسمت خاطرات فرهنگی ، «کتاب ها و چاپ ها بر اساس داستان عین السلطنه» نوشته سید فرید قاسمی و «اعمال خانواده قائم مقام حسینی فراهانی در کارهای خوب “نوشته علی قنبریان در بخش اکتشاف نوشته شده توسط فرانتس کافکا در قسمت داستان و” درسنامه طارسوسی “توسط حسن ذوالفقاری در بخش اسطوره های ایران در این شماره از” مرور کتاب تهران “.

کتابهای قدیمی ، کتابهای خارجی ، کتابهای فارسی ، ارائه های کوتاه ، گزارشها ، کتابها و مجلات جدید و قرائتها و نکات دیگر قسمتهای این شماره از “بررسی کتاب تهران” است.

شصت و نهمین شماره «نقد کتاب تهران» در 180 صفحه با قیمت 40 هزار تومان توسط مالک و مدیر عامل هرمز همایون پور منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا