فرهنگ و هنر

محمدعلی اسلامی ندوشن درگذشت – باراناخبر

محمدعلی اسلامی ندوشن نویسنده و فرهنگی پیشکسوت در سن ۹۷ سالگی در کانادا درگذشت.

شیرین بیانی، نویسنده، پژوهشگر و همسر محمدعلی اسلامی ندوشن که پیش از این در برخی رسانه ها اخبار نادرست درگذشت وی منتشر شده بود، این خبر را اعلام کرد. حرکت – جنبش گفت: خبر این بار درست است و دیروز (5 اردیبهشت 1401) دنیای فانی را وداع گفت. در عرض پنج سال بسیار ضعیف و خسته شدند و در عرض دو روز ما را ناراحت کردند.

باجانی تاکید کرد: محمد علی عمر خود را با عزت، مهربانی و آسایش سپری کرد و با همان آرامش از دنیا رفت.

همسر اسلامی ندوشان نیز درباره تشییع جنازه وی و اینکه آیا او به ایران منتقل می شود، گفته است: «چون او ناراحت نشد، ما در این فکر نبودیم. در اینجا (کانادا) با ایمان اسلامی دفن شده اند.

محمدعلی اسلامی ندوشن در سال 1304 در ندوشن یزد به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته حقوق بین الملل در فرانسه و استاد سابق دانشگاه تهران بود و علاوه بر حقوق به نقد ادبی، سخنرانی و ادبیات تطبیقی ​​نیز پرداخت. اسلامی ندوشن سال‌های متمادی را صرف پژوهش در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرده است و آثار او به صورت کتاب در بیش از 50 جلد در زمینه‌های مختلف از جمله ادبی، فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.

برخی از کتاب‌های محمدعلی اسلامی ندوشن عبارتند از: «تاریخ بی‌پایان حافظ»، «چهار سخنور آگاه ایران»، «تأملی در حافظ»، «زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه»، «قصه‌سرایی»، «سایه». از سایه “” ایران و جهان از دیدگاه شاهنامه “، نامور نامه”، “ایران را فراموش نکنیم”، “به دنبال سایه همای”، “ذکر بحث حقوق بشر در جهان سوم” می شنویم «ایران و تنهایی اش»، ایران «چه حرفی برای گفتن دارد؟ «دیدن دیگران»، «گوش دادن به دیگران»، «لباس جهان بینی» و «صداها و تصاویر».

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا