بین الملل

لاوروف: آمریکا خواستار نابودی برجام به دست ایران است

سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه عصر روز شنبه در مصاحبه ای هرگونه اصلاح یا بررسی شورای امنیت را رد کرد.

لاوروف گفت: “ما با کسانی روبرو هستیم که سعی دارند موارد دیگری را که در برجام ذکر نشده است ، به روند معاد برجام اضافه کنند.” منظور من را می فهمید. وی افزود: “این موضوعات قابل پرداخت هستند ، اما نه در چارچوب برجامی ، زیرا برجامی قابل اصلاح یا بازنگری نیست.”

وی افزود: “تا آنجا كه من می دانم ، ایران آمادگی دارد سایر موضوعات را نیز مورد بررسی قرار دهد ، اما نه به عنوان شرط از سرگیری شورای امنیت سازمان ملل”.

لاوروف افزود: “من فکر می کنم در ایالات متحده افرادی هستند که می خواهند برجام برای همیشه به خاک سپرده شود ، البته به دست ایرانیان. نکته مهم در اینجا نشان دادن صبر و شکیبایی در احیای ظرفیت برجام است. “برجامی ، از یک سو ، تعادل بین تعهدات ایران است و از سوی دیگر ، تضمینی برای مشارکت ایران در فرایندهای اقتصاد جهانی ، بدون هیچ محدودیتی است.”

وی در پایان گفت: “دیدگاه من و نه فقط نظر من ، دستیابی به دیپلماسی بود و موفقیت برجام پس از سالها مذاکره یک پیروزی بزرگ بود.” وی ادامه داد: همچنین بدهی در زمینه عدم گسترش سلاح های هسته ای و عادی سازی روابط ایران با جهان غرب یک دستاورد است ، بنابراین ایجاد شرایطی که در آن برجامی شکسته شود و ایران مقصر شناخته شود به نفع ما نیست.

311311

دکمه بازگشت به بالا