عمومی

قطعی‌های مکرر برق؛ افزایش مصرف یا بی‌برنامگی

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در ساعت 18:30 در گفتگویی اظهار داشت: افزایش ناگهانی دما و تعطیلی نیروگاه های برق آبی به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی دو دلیل عمده قطع برق اخیر است. این کشور در ماه ژوئیه نسبت به سال گذشته در اوج مصرف به 66200 مگاوات رسیده است.

رجبی مشهدی افزود: بیمارستانهایی که دارای نفت و برق اضطراری هستند می توانند ظرف 10 ثانیه برق بیمارستانها را قطع کنند. برق رسانی به بیمارستان ها تا درب ورودی بیمارستان ها است و ما در برابر حوادث مختلف ناشی از قطعی برق در بیمارستان مسئولیتی نداریم.

سخنگوی صنعت برق کشور با رد هرگونه تبعیض در روند قطع ، گفت: تأمین کنندگان بخش برق کاملاً واضح و شفاف هستند و هیچ تبعیضی وجود ندارد.
رجبی مشهدی دریافت غرامت خسارات ناشی از نوسانات انرژی را منوط به عبور از چرخه اداری و بوروکراسی اداری عنوان کرد و گفت: هموطنانی که خسارت دیده اند می توانند تقاضای جبران خسارت کنند.

وی گفت: افزایش تولید برق در هشت سال گذشته به طور متوسط ​​2800 مگاوات در سال بوده است.

سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به تاخیر 28 درصدی در تولید برق گفت: طبق برنامه ششم توسعه قرار بود سالانه 5 هزار مگاوات برق تولید شود ، اما امکان تولید “برق” وجود دارد 28 درصد کاهش یافته است. ” کسری تولید برق به قراردادهای خارجی برمی گردد.

در بخش دیگری از گفتگو ، “سرهنگ عین الله جهانی” ، معاون امور اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا ، در مورد قطع شدن برق چراغ های راهنمایی گفت: “پلیس از قطع و قطع برق در مناطق مختلف بستگی ندارد و افزایش ترافیک.

دکمه بازگشت به بالا