اقتصادی

افزایش مصرف گاز بخش خانگی و تجاری معادل ۲ فاز پارس جنوبی

وزیر نفت از افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش های خانگی و تجاری معادل 2 فاز پارس جنوبی نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش باراناخبر، جواد اوجی امروز در بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: امروز برای کنترل توزیع، تامین و مصرف گاز به مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز آمدم و ارتباط مستقیم با شرکت ملی گاز داشتم. پالایشگاه ها و سکوهای پارس جنوبی.

وی ادامه داد: اکنون روزانه حدود 705 میلیون مترمکعب (حدود 70 درصد گاز کشور) از این میدان برداشت می‌کنیم و با تدبیر اندیشیده شده 100 درصد آماده گازرسانی و تعمیرات اساسی خطوط لوله هستیم. سکوهای استخراج گاز، پالایشگاه ها و ایستگاه ها کاهش فشار وجود دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری معادل 60 میلیون مترمکعب در روز معادل 2 مرحله پارس جنوبی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: از همه مردم می خواهیم در مصرف بهینه تلاش کنند و اقدامات خوبی انجام دهند. در نظر گرفته شده است که با هر 1 درصد کاهش مصرف، 3 درصد تخفیف در قیمت بنزین لحاظ می شود و در صورت صرفه جویی 30 درصدی مشترک نسبت به مصرف سال گذشته، گاز رایگان خواهد داشت.

اوجی همچنین به مردم توصیه کرد که لباس گرم بپوشند و دمای آسایش 18 تا 21 را حفظ کنند.

بر اساس اعلام وزارت نفت، وی در این بازدید تلفنی با احمد باهوش مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفتگو و بر آمادگی حداکثری برای تامین گاز پایدار تاکید کرد.

ارزیابی سران قوا/ مالیات کارکنان صنعت نفت مانند سایر کارکنان دولت بود

وزیر نفت در ادامه با قدردانی از سران قوای سه گانه گفت: مالیات کارکنان صنعت نفت مانند سایر کارکنان دولت شد و از این بابت از سران قوا تشکر می کنیم و خداوند انگیزه مضاعف داشته باشد. کارمندان

ماده 10 اجرا شده است

اوجی در پایان اعلام کرد: در بحث ماده 10 6 قرائت به تصویب رسیده و فقط قرائت هفتم باقی مانده است و انشالله موافقت مدیران ارشد نظام را جلب خواهیم کرد که موجب رضایت همکاران خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا