اقتصادی

فرمانده جدید تجارت ایران می‌شویم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بر اهمیت صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از ابزارها و الزامات توسعه بازار تاکید کرد و گفت: در مسیری حرکت می کنیم که این نهاد فرمانده واحد صادرات کشور باشد.

به گزارش باراناخبر، علی رضا پیمان پاک در مراسم روز جهانی نمایشگاه گفت: سیاست جدید دولت توسعه بازار است و نقش نمایشگاه ها در این زمینه مهم است و باید دنبال شود.

پیمان پاک با بیان اینکه فعالیت در دولت سیزدهم کمی با تعریف نقشه راه و برنامه آغاز شده است، گفت: داشتن برنامه با اعداد برای رسیدن به اهداف دقیق تر است و به راحتی قابل نقد است.

وی با بیان اینکه توسعه تجارت و صادرات نیازمند مطالباتی از جمله تامین زیرساخت های لجستیکی، حقوقی، پولی و بانکی است، گفت: مراکز تجاری، توسعه بازار، تقاضا و پذیرش هیات های تجاری، تقویت بخش خصوصی و… ابزار مهمی هستند و نقش ویژه ای دارند. .

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه نقش سیاست گذاری، هدف گذاری و تعیین محتوا بر عهده سازمان توسعه تجارت ایران است، گفت: از بهترین، بهترین و کامل ترین سیاست استفاده کنید.

پیمان پاک افزود: فعالان صنعت نمایشگاهی مجریان بخش‌های توسعه تجارت هستند که به نماینده تجار و صادرکنندگان تبدیل شده‌اند و در تعامل با سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاونی‌ها می‌توانند مسئولیت توسعه بازار را بر عهده بگیرند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از اجرای سیاست ها حمایت می کند، تاکید کرد: تشکیل کارگروهی به عنوان بازوی مشورتی سازمان و تهیه بسته های سیاستی و حصول نتیجه ضروری است.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان توسعه تجارت با اشاره به نبود سیستم نرم افزاری مناسب، گفت: باید همانند سیستم جهانی بستر نرم افزاری برای شناسایی افراد مناسب با سازوکار و حمایت های مناسب فراهم شود. .

پیمان پاک همچنین با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، دانش و اشتغال خلاق گفت: بنابراین حرکت صادرات و تجارت در محدوده دانش باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: دانش مبتنی بر حوزه تجارت به معنای استفاده از فرصت هایی مانند متاورها، ارزهای رمزنگاری شده، ورود به فضای b2b، b2c، توزیع مویرگی، خرده فروشی در بازارهای هدف، ورود به بازارهای مقصد و … است.

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی وارد نسل های جدید شده است، افزود: با توجه به اینکه دنیا در حال ورود به مسیر جدیدی است، صنعت و تجارت باید با نوآوری ها و دیدگاه های جدید مورد توجه قرار گیرد. . “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا