بین الملل

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حماه و طرطوس سوریه+ عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری آنلاین باراناخبر، منابع خبری از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به طرطوس واقع در غرب سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که صدای چندین انفجار در اطراف «مسیاف» واقع در حماه شنیده شد. سانا اما اشاره ای به حمله هوایی رژیم صهیونیستی نکرد، اما گزارش داد که سامانه دفاعی سوریه موشک های متجاوز را رهگیری کرده است.

فیلم زیر از حمله مصیاف منتشر شده است:

کانال تلگرامی سابرین نیوز نیز گزارش داد که این انفجارها ناشی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی بوده و پدافند هوایی سوریه موفق به دفع این حملات شده است.

سابرین همچنین اعلام کرد که سامانه دفاعی سوریه در مقابله با اهدافی در ریف حماه موفق بوده است.

خبرنگار روزنامه الوطن حاضر در طرطوس از آتش سوزی بزرگی در روستای «البریج» در ریف طرطوس خبر داد که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی خودروهای آتش نشانی به این منطقه اعزام شدند.

وی ویدئوی زیر را از این حملات و آتش سوزی های دسته جمعی منتشر کرده است:

گزارشگر شبکه الاخباریه مستقر در حماه از زخمی شدن دو غیرنظامی در پی حملات هوایی در مصیاف خبر داد. آمار قربانیان این حملات هنوز قطعی نیست.

یک منبع نظامی در وزارت دفاع سوریه به تشریح جزئیات این تجاوز پرداخت و گفت: پدافند هوایی کشورمان عصر امروز حوالی ساعت 19:15 با حمله هوایی اسرائیل که از دریا در جنوب غربی استان طرطوس انجام شد، مقابله کرد.

وی تصریح کرد: حملات صهیونیست‌ها شهرهای اطراف حماه و طرطوس را نیز هدف قرار دادند و اکثر راکت‌های شلیک شده سرنگون و به مناطق اصابت کردند.

منابع خبری در 23 اوت از فعال شدن سامانه دفاعی در طرطوس و دمشق در جنوب سوریه خبر دادند. این سامانه ها پس از حملات صهیونیست ها فعال شدند.

در همین حال، یک منبع نظامی سوری در اخبار تکمیلی این حمله گفت: دشمن اسرائیلی چندین منطقه در ریف دمشق را با چندین موشک از جنوب شرق بیروت هدف قرار داده است.

به گفته این منبع، همزمان با این حمله، حمله دیگری از دریا صورت گرفت که پس از آن مناطق جنوب طرطوس هدف قرار گرفت، اما پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک ها مخالفت کرد و تعدادی از آنها را ساقط کرد. وی از کشته شدن سه سرباز و زخمی شدن سه سرباز دیگر در این حمله خبر داد.

تیرماه گذشته رژیم صهیونیستی شهرک «الحمیدیه» در جنوب طرطوس را مورد حمله موشکی قرار داد. این حمله با چندین موشک از فراز دریای مدیترانه در غرب طرابلس، چندین مزرعه مرغ را در اطراف شهر حمیدیه در جنوب طرطوس هدف قرار داد و این حمله منجر به زخمی شدن دو غیرنظامی از جمله یک زن شد و خسارات مالی نیز بر جای گذاشت. .

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه ای و غربی آن از گروه های تروریستی تکفیری که علیه دولت سوریه می جنگند حمایت می کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله های تسلیحات و مهمات ساخته شده از فلسطین اشغالی توسط گروه های تروریستی مستقر در سوریه را کشف کرده است.

جنگنده های رژیم صهیونیستی به تناوب با نقض حریم هوایی لبنان و یا از طریق بلندی های جولان اشغالی، به اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حمله می کنند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها از نقض قطعنامه های سازمان ملل و نقض حریم هوایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی به صورت روزانه خبر داده اند.

به پایان رساندن…




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا