عمومی

ظرفیت دانشگاه‌ها در توسعه صنایع شیلاتی استان بوشهر استفاده می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عقیل امینی یکشنبه شب در نشست با اساتید رشته شیلات دانشگاه خلیج فارس توضیحاتی در ارتباط با ظرفیت‌های موجود در شیلات استان ارائه کرد و گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی بی شک نقش مهمی در استفاده از ظرفیت‌های علمی به ویژه در حوزه‌های توسعه دریا محور دارند.

وی فعالیت‌های شیلاتی در استان را متنوع خواند و گفت: قطعاً با حضور جامعه دانشگاهی مخصوصاً دانشجویان شاهد رونق و توسعه صنعت شیلات در این بخش‌ها خواهیم بود.

مدیر کل شیلات استان بوشهر با تأکید بر نقش بسیار مهم دانشگاه در توسعه صنعت شیلات گفت: بدون شک اساتید و دانشجویان دانشگاه خلیج فارس به عنوان یک مرکز بزرگ علمی در استان در زمینه شیلات هستند که از ظرفیت‌های خوبی در حوزه شیلات برخوردارند.

وی با اشاره بر ظرفیت‌های مهم شیلاتی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف مانند تکثیر و پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، استخرهای پیش ساخته و همچنین ذخیره آب کشاورزی، تولید جلبک، کرم نرئیس، صدف خوراکی، ماهیان زینتی و … اشاره کرد و گفت: دانشجویان شیلاتی می‌توانند با حمایت شیلات استان و دانشگاه به صورت انفرادی و یا گروهی با کسب مهارت‌های لازم در هر یک از این ظرفیت‌ها فعالیت خود را آغاز و نقش بسزایی در تولیدات آبزی پروری و اشتغال زایی در رشته مورد تحصیل خود داشته باشند.

ستوده، مدیر حوزه ریاست دانشگاه خلیج فارس از تجربیات موفق حضور دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در فعالیت‌های شیلاتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دانشجویان شیلات دانشگاه خلیج فارس در چند سال گذشته در قسمت‌های مختلف ادارات دولتی و فعالیت‌های شیلاتی از قبیل پرورش ماهی و میگو اشتغال یافتند.

دکمه بازگشت به بالا