عمومیکسب و کار برتر ایرانی

انواع ماسک صورت ضد جوش

آکنه و جوش یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است که بر اساس آکادمی پوست آمریکا 85 درصد از آمریکایی های 12 تا 24 ساله و تعداد قابل توجهی از افراد مسن را نیز درگیر می کند. این بیماری مزمن که ممکن است از پاپول، کومدون، قرمزی پوست و کیست تشکیل شده باشد، در صورت درمان نشدن می‌ تواند مشکلی برای مادام‌ العمر باقی بماند. خبر خوب این است که درمان های بی شماری وجود دارند و همیشه لازم نیست برای یافتن برخی از درمان ها به داروخانه یا متخصص پوست بروید.

ماسک‌ های ضد آکنه می‌ توانند از بروز جوش‌ ها جلوگیری کرده و می شود و تولید چربی را متعادل کنند. دکتر توربک توضیح می‌ دهد: «ماسک‌ هایی که لایه‌ بردار هستند، می‌ توانند آکنه را با کاهش ایجاد یک میکرو پلاگ در فولیکول مو کاهش دهند. این پلاگین می‌ توانند منجر به چیزی شوند که کومدون یا آکنه نامیده می‌ شود و ممکن است به تنهایی با شستشوی صورت پاک نشود. الیویا رز، پزشک متخصص طب سنتی می گوید: «شستن روزانه صورت برای افرادی که از آکنه رنج می برند بسیار مهم است. با این حال تاثیری به اندازه ماسک ندارند. یک پاک کننده پوست به سادگی لوازم آرایش را از بین می برد در حالی که ماسک بیشتر شبیه یک درمان موثر عمل می کند.

انواع ماسک صورت خانگی

در عوض، می‌ توانیدبا استفاده از  ماسک‌ های خانگی صورت و همچنین اطلاع از قیمت ماسک صورت کربن فعال ویتابلا  در خانه انجام دهید چون ماسک های خانگی موادی که به راحتی در دسترس هستند، با کم ترین هزینه ها درست کنید. ماسک هایی که مواد تشکیل دهنده آنها را در خانه هم به راحتی پیدا خواهید کرد.

  1. ماسک آووکادو و لیمو آووکادو تولید کلاژن را تحریک می کند و این کار به بازسازی سلولی کمک می کند. عسل آنتی باکتریال است، در حالی که آب لیمو نواحی پر رنگدانه پوست را روشن می کند.
  • آووکادوی رسیده 1 عدد
  • 1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
  • نصف لیمو

یک آووکادوی رسیده را له کنید تا بطور کامل یکدست شود، عسل را با آن مخلوط کنید و نیمی از لیموترش را در مواد بریزید. ماسک صورت شی باتر ویتابلا را به عنوان یک درمان لکه‌ ای یا در مناطق مستعد آکنه بزنید. اگر پوست حساسی دارید از لیمو کمتر استفاده کنید یا به طور کلی از آن صرف نظر کنید.این ماسک باید 5 تا 10 دقیقه روی پوست جذب شود. احتیاط هنگام استفاده از آب لیمو: اگرچه لیمو دارای خواص روشن کنندگی است، اما می تواند پوست را به نور حساس کند. ترجیحاً از لیمو در شب استفاده کنید و پس از آن صورت خود را کاملاً بشویید و روز بعد آماده استفاده از ضد آفتاب اکسید روی با 30 SPF باشید.

  1. ماسک صورت سرکه سیب و خاک رس خاک رس تولید کلاژن پوست را تقویت می کند و با جذب چربی های اضافی و ناخالصی ها در عمق منافذ، سم زدایی می کند. اسید های طبیعی موجود در سرکه سیب منافذ پوست را کوچک می کند تا ترشح چربی اضافی را محدود کرده و به آرامی سلول های مرده پوست را از بین ببرد. خاک رس ناخالصی ها را از منافذ پوست بیرون می کشد، در حالی که اسید های طبیعی موجود در سرکه سیب با از بین بردن سلول های مرده پوست، آکنه را برطرف می کنند.
  •  1 قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت
  •  1 کپسول پروبیوتیک
  • 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام
  1. ماسک صورت زغال و آلوئه ورا زغال را با آلوئه ورا ترکیب کنید تا یک درمان موثر و عالی داشته باشید. این روش منافذ پوست را مسدود نمی‌ کند یا پوست‌ های چرب را بیش از حد تحریک نمی‌ کند. ژله ی آلوئه ورا باعث بهبود سریعتر و کاهش التهاب پوست می شود، بنابراین می توانید از این ماسک برای تسکین خارش، تحریک یا خشکی پوست نیز استفاده کنید. زغال، چربی اضافی پوست را جذب می کند در حالی که آلوئه ورا تسکین دهنده پوست و ضد التهاب است و آن را به یک ماده ایده آل برای افزودن به هر ماسک آکنه تبدیل می کند.
  • 1 قاشق غذاخوری زغال  فعال
  •  1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  •  1 قطره اسانس درخت چای

مواد را باهم ترکیب کنید و با حرکات دایره ای، مخلوط زغال و آلوئه ورا را به مدت 1 دقیقه روی صورت خود بزنید، سپس اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند و بعد بطور کامل آن را با آب گرم بشویید. آووکادو سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است و می‌تواند تولید کلاژن در پوست را افزایش دهد. از این میوه ارزشمند در ساخت بسیاری از کرم‌ها و ماسک‌های صورت استفاده می‌شود. برای ساخت این اسپری خوشبو کننده بدن ویتابلا ، می‌توانید یک‌ تکه از آووکادو را برش داده و آن را با یک قاشق عسل و سپس با نصف عصاره یک لیمو ترکیب کنید و این ترکیبات را به‌ عنوان ماسک خانگی بر روی محل‌های آسیب‌دیده پوست خود و یا تمامی پوست صورت خود آغشته نمایید.

اگر پوست صورتتان حساس است از لیموی کمتری در ترکیبات این ماسک خانگی صورت استفاده نمایید و یا حتی می‌توانید، تنها عسل و آووکادو را باهم ترکیب نموده و استفاده کنید. مدت‌زمان ماندن این ماسک خانگی بر روی پوست ۱۵ دقیقه می‌باشد. در قهوه نیز مانند تمام ترکیبات بالا که به آنها اشاره شد، مواد ضدالتهابی وجود دارد. از قهوه می‌توان برای ازبین‌بردن جوش‌های صورت استفاده کرد. برای تهیه و ساخت ماسک خانگی صورت با قهوه، شما باید نصف پیمانه قهوه آسیاب شده را با یک پیمانه شیر و یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق عصاره لیمو ترکیب کنید سپس ترکیب به‌دست‌آمده را به‌صورت دورانی به مدت‌زمان ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود ماساژ دهید با این عمل سلول‌های ضعیف و مرده سطح پوستتان جدا شده و طراوت به پوستتان باز خواهد گشت.

  1. ماسک جوش صورتآلوئه‌ورا و زغال زغال چربی اضافه در پوست را به خود جذب می‌کند. آلوئه‌ورا نیز خاصیت ضدالتهابی دارد. ترکیب زغال با آلوئه‌ورا می‌تواند یک ماسک خانگی عالی برای ازبین‌بردن آکنه و جوش به شمار آید. برای تهیه این ماسک خانگی صورت باید یک قاشق غذاخوری زغال را با یک قاشق غذاخوری، ژل گیاه آلوئه‌ورا و همچنین یک قطره از روغن درخت چای ترکیب کنید و این ترکیب را با انگشت خود بر روی پوست صورتتان بمالید، سپس بعد از مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب گرم پوست خود را شستشو دهید.
  2. ماسک جوش صورت عسل و جوش شیرین برای تهیه یک ماسک خانگی صورت راحت، می‌توانید از ترکیب عسل و جوش شیرین به همراه لیمو استفاده نمایید. جوش شیرین خاصیت ضدالتهابی داشته، عسل نیز خاصیت نرم‌کنندگی دارد با ترکیب این مواد با لیمو که خاصیت لایه‌برداری نیز دارد می‌توانید یک ماسک مؤثر خانگی درست کنید. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق‌ چایخوری جوش شیرین و یک قاشق‌ چایخوری آبلیمو با هم ترکیب کرده و بر روی پوست صورت بزنید. مدت‌ زمان استفاده از این ماسک ۱۵ دقیقه می‌باشد. سپس با استفاده از آب گرم آن را از صورتتان پاک‌ کرده و بعد از آن صورتتان را با آب سرد شستشو دهید. توصیه داریم به دلیل استفاده از لیموترش در این ماسک خانگی در ساعات پایانی روز از آن استفاده کنید و اگر فردای آن روز به بیرون از خانه رفتید حتماً ضدآفتاب را فراموش نکنید. توجه کنید از این ماسک در اطراف چشم‌ها نیز استفاده نکنید.
  3. ماسک جوش صورتماست پروبیوتیک و خیار خیار خاصیتی ضدالتهاب دارد و استفاده از آن در ماسک خانگی، آرامش و التیام پوست صورت را به ارمغان می‌آورد. پروبیوتیک موجود در این ماسک باعث می‌شود میکروبیوم‌های سطح پوست تغذیه شوند و همچنین خیار با دارا بودن ویتامین E  و پتاسیم، لکه‌های پوستی را کاهش خواهد داد. برای تهیه این ماسک، نصف یک خیار را در کاسه‌ای رنده کنید، سپس دو قاشق غذاخوری ماست پروبیوتیک را به آن اضافه کنید. این ترکیب را با دستان تمیز بر روی پوست صورت خود بمالید. از برخورد این ماسک خانگی با اطراف چشم خودداری نمایید. بعد از گذشت مدت‌زمان ۱۵ دقیقه، پوستتان را با آب گرم شستشو دهید. همچنین بعد از شستشو صورت خود می‌توانید از یک مرطوب‌کننده نیز استفاده نمایید.
  4. ماسک جوش صورتآبلیمو و گلاب جالب است بدانید که بهترین ماسک برای جوش صورت ماسک خانگی آبلیمو و گلاب است. گلاب با داشتن خاصیت ضدالتهاب، نقش بسیار مؤثری در بهبود جوش و آکنه دارد. این ماسک خانگی برای افرادی مؤثر است که خاصیت اسیدی بودن آبلیمو سبب تحریک شدن پوستشان می‌شود. برای تهیه این ماسک خانگی صورت به مقدار مساوی آبلیمو و گلاب را با هم ترکیب نمایید و با استفاده از پنبه آن را به پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب سرد پوست خود را بشویید. توصیه داریم بعد از استفاده از این ماسک از ضدآفتاب استفاده کنید و اگر پوستتان به آبلیمو حساسیت دادکتر رویا میرنظامی

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا