اجتماعی

شرایط مصرف مکمل‌ها برای زنان باردار در روزهای کرونایی

عضو مرکز نازایی و سقط جنین مکرر ابن سینا در مورد استفاده از مکمل های بارداری برای زنان باردار توضیح داد و گفت: تمام مکمل ها باید به تشخیص متخصص و با توجه به نیاز فرد انجام شود.

در مصاحبه با باراناخبر ، دکتر آتوسا کریمی وی در مورد استفاده از مکمل ها در زنان باردار در شرایط ویروس کرونا ، اظهار داشت: اثبات نشده است که مصرف ویتامین ها می تواند بیماری قلبی قلب را درمان یا از آن جلوگیری کند ، اما مصرف دوز مناسب می تواند بدن را به خصوص در هنگام سلامت حفظ کند. بارداری در این دوره ویتامین ها باید در دوز مجاز و مطابق تشخیص و تجویز پزشک متخصص مصرف شوند. به عنوان مثال ، زنی که دوقلو باردار است ، ممکن است نیاز به مصرف مکمل های آهن بیشتری نسبت به زنی که بارداری دوقلو دارد ، داشته باشد.

وی در مورد دوز مجاز ویتامین D گفت: “مقدار ویتامین قبل از بارداری یا اوایل بارداری اندازه گیری می شود و براساس میزان ویتامین D در سرم خون فرد ، مقدار مجاز ویتامین D برای وی تجویز می شود.” ویتامین D همچنین در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند ویتامین D را تأمین کند.

وی گفت: برخی ویتامین ها محلول در چربی و بعضی دیگر محلول در آب هستند. “ویتامین های B و C محلول در آب هستند و اگر بیشتر از مقدار مجاز در بدن وجود داشته باشد ، مقدار اضافی توسط کلیه ها دفع می شود.” ویتامین های محلول در چربی همچنین حاوی ویتامین های E ، D و A هستند که در صورت استفاده بیشتر از مقدار لازم ، در بدن باقی می مانند و می تواند باعث مسمومیت و عوارض جدی از جمله زنان غیر باردار شود.

وی با اشاره به استفاده از اسید فولیک و دوز آن گفت: اسیدفولیک همچنین در آب محلول است و مقدار اضافی آن از بدن دفع می شود اما دلیلی برای خانم های باردار وجود ندارد که فکر کنند این اسید اسیدی است. اسیدفولیک می تواند در جلوگیری از تاج مؤثر باشد ، که می تواند بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین در مورد استفاده از ویتامین C اظهار داشت: برخی از مقالات حاکی از این است که این ویتامین ممکن است در درمان کورنا به همراه سایر داروها مفید باشد ، اما از همه مهمتر باید به نظر پزشک انجام شود ، زیرا اگر این کار را انجام دهد در زنان باردار استفاده بیش از حد مجاز می تواند خطرناک باشد. همچنین لازم به ذکر است که ویتامین C در برخی غذاها مانند میوه مرکبات یافت می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا