حوادث

شمار قربانیان زلزله‌ در ترکیه به ۴۵۴۴ تن رسید

مرکز مقابله با حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد) شمار قربانیان زلزله‌های روز گذشته (دوشنبه) را ۴۵۴۴ نفر و تعداد مصدومان را ۲۶ هزار و ۷۲۱ نفر اعلام کرد.

به گزارش باراناخبر و بنا بر اعلام مرکز مقابله با حوادث غیر مترقبه ترکیه، شمار قربانیان زلزله‌های روز گذشته در جنوب شرق ترکیه به ۴۵۴۴ نفر و مصدومان نیز به ۲۶ هزار و ۷۲۱ نفر رسیده است.

این آمار در استان‌های قهرمان‌ماراش(کانون زمین‌لرزه)، غازی‌آنتپ، شانلی‌اورفا، دیاربکر، آدانا، آدی‌یامان، عثمانیه، حاتای، کیلیس و مالاتیا به ثبت رسیده است.

همچنین بر این اساس تاکنون ۳۱۲ پس‌لرزه در این مناطق ثبت شده است.

۲۵ هزار و ۶۹۳ امدادگر، ۳۶۰ خودرو، ۳۳۶۰ ماشین سنگین از جمله ۶۲۹ جرثقیل در منطقه فعالیت می‌کنند.

همچنین ۲۷۶۹ نیروی امداد و نجات از ۶۵ کشور در هماهنگی با وزارت خارجه ترکیه به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند. همچنین ۳۰ استاندار و ۴۷ فرماندار برای کمک و هماهنگی در این منطقه حضور دارند.

فرماندهی نیروی دریایی ترکیه در مجموع ۱۰ کشتی در این زمینه به منطقه اعزام کرد. همچنین کشتی اسکندرون تی‌جی‌اس در بندر «ایس دمیر» شهر اسکندرون در حال پذیرش مصدومین است.

روز گذشته دو زلزله‌ به بزرگی ۷.۷ و ۷.۶ ریشتر شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش واقع در جنوب شرق ترکیه را لرزاند.

همچنین ۵۷۷۵ ساختمان در پی این زلزله تخریب شده است.

به گزارش آناتولی، تاکنون بیش از هشت هزار زلزله‌زده از زیر آوار نجات یافتند. تلاش‌ها برای نجات کسانی که زیر آوار مانده‌اند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا