علمی و پزشکی

شرط ورود به ایران آسان‌تر شد

معاون گردشگری وزیر کشور از تسهیل شرایط ورود گردشگران خارجی به ایران و لغو یکی از دو گواهینامه کرونا بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا خبر داد.

به گزارش باراناخبر، علی اصغر شالبافیان پیش از این شرط ورود گردشگران خارجی و ایرانی از خارج از کشور را داشتن هم گواهی واکسیناسیون و هم منفی بودن نتیجه آزمایش کرونا دانست. وی گفت: شرایط ورود گردشگران خارجی ستاد ملی کرونا. شرط ورود به ایران را گواهی دو بار واکسیناسیون و “یا” منفی تست کرونا (PCR) اعلام کرد.

وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، مصوبه یکصد و شصت و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا برای تسهیل ورود و خروج مسافران از طریق هوایی، زمینی و دریایی صادر شد. مرزهای اتباع خارجی در هیچ یک از کشورهای خاص و پرخطر اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برای اتباع ایرانی که دارای یکی از دو شرط صدور گواهی دو واکسن حداقل دو هفته از تاریخ می باشند. دومین واکسیناسیون یا تست کرونا منفی (PCR)) به تایید رییس جمهور رسیده و جهت پیگیری، نظارت و اجرا به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ شده است.

وی افزود: بر اساس تبصره اول، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صورت مشاهده علائم بیماری از سوی مسافران برای انجام تست PCR و دریافت هزینه آزمایش از فرد مشکوک به انجام PCR مرزی، کادری را اعزام می کند. بیماری وجود دارد، “آنها انجام می دهند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همچنین بر اساس تبصره دو مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا، وزارت امور خارجه با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی قبل از سفر به متقاضیان اطلاع می دهد که دستورالعمل حضور گردشگران خارجی در کشور مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب را رعایت می کنند.

در اواخر اسفند 1400، ستاد کرونا ورود به ایران را با ارائه یکی از دو گواهی واکسن یا آزمایش منفی مشروط کرد. علاوه بر کارت کامل واکسیناسیون کرونا، گواهی منفی آزمایش PCR را نیز صادر کردند که: علاوه بر سردرگمی مسافران، اعتراض‌هایی را در مورد سیاست‌های ناهماهنگ ورود به کشور برانگیخت که اکنون ستاد مرکزی کرونا با مقررات جدید آن را تغییر داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا