عمومی

آن چه با مصرف روزانه ویتامین C رخ می‌دهد

ویتامین C توسط بدن تولید نمی شود اما به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. بنابراین ، برای تأمین نیازهای بدن ، باید ویتامین C را از آنچه می خورید دریافت کنید. منابع خوب ویتامین C شامل مرکبات ، فلفل ، جوانه بروکسل ، گوجه فرنگی ، خربزه ، سیب زمینی ، توت فرنگی و اسفناج است. برخی از افراد نیز ترجیح می دهند این ماده مغذی را با مصرف مکمل ها مصرف کنند.

به گزارش باراناخبر ، عصر ایران به نقل از ایتدیس ، “ویتامین C ، که به آن اسید اسکوربیک نیز گفته می شود ، به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد ، به برخی غذاها اضافه می شود و همچنین به عنوان مکمل غذایی موجود است.” اما آیا می دانید با مصرف روزانه ویتامین C بدن انسان چه اتفاقی می افتد؟

به گفته دکتر دارن مارینیس از مرکز پزشکی اینشتین در فیلادلفیا ، ویتامین C برای هر رژیم غذایی ضروری است و توجه به تأثیرات مصرف روزانه این ماده مغذی بر بدن بسیار مهم است. ویتامین C توسط بدن تولید نمی شود اما به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. بنابراین ، برای تأمین نیازهای بدن ، باید ویتامین C را از آنچه می خورید دریافت کنید. منابع خوب ویتامین C شامل مرکبات ، فلفل ، جوانه بروکسل ، گوجه فرنگی ، خربزه ، سیب زمینی ، توت فرنگی و اسفناج است. برخی از افراد نیز ترجیح می دهند این ماده مغذی را با مصرف مکمل ها مصرف کنند.

در ادامه با آنچه برای بدن به دلیل مصرف روزانه ویتامین C اتفاق می افتد بیشتر آشنا می شویم.

ویتامین C می تواند به بهبود زخم کمک کند

ویتامین C یکی از اجزای اصلی بافت همبند است و در ترمیم زخم نقش دارد.

ویتامین C دارای قدرت آنتی اکسیدان است

به گفته دکتر مارینیس ، ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. این بدان معنی است که می تواند در جلوگیری از آسیب سلول موثر باشد. بنابراین ، ویتامین C می تواند به جلوگیری از مشکلات سلامتی ناشی از استرس اکسیداتیو کمک کند.

ویتامین C می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد

ویتامین C یک ماده اصلی در تولید کلاژن است. به همین دلیل ویتامین C یکی از عناصر اصلی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است.

ویتامین C می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند

طبق موسسه ملی بهداشت ایالات متحده ، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که ویتامین C می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. مطالعات مختلف ارتباط بین دریافت ویتامین C و کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه ، پستان ، روده بزرگ یا راست روده ، معده ، دهان ، حنجره یا مری را نشان داده است.

ویتامین C می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند

طبق موسسه ملی بهداشت ایالات متحده ، برخی شواهد نشان می دهد که ویتامین C می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند. یک مطالعه بزرگ بر روی بیش از 85000 زن نشان داد که مصرف ویتامین C ، هم به عنوان رژیم غذایی و هم به عنوان مکمل ، خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. چندین مطالعه توانایی این ویتامین را در کاهش خطر سکته مغزی نشان داده است.

ویتامین C می تواند به جلوگیری از کاهش بینایی کمک کند

انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده شواهدی ارائه داده است که ویتامین C می تواند به جلوگیری و حتی درمان تخریب ماکولا در تخریب ماکولا و آب مروارید کمک کند ، این دو دلیل اصلی از دست دادن بینایی در افراد مسن است.

ویتامین C می تواند از عقرب جلوگیری کند

طبق انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده ، کمبود حاد ویتامین C می تواند منجر به اسکوربوت شود. این بیماری در کشورهای پیشرفته نادر است. علائم اسکوربوت در عرض یک ماه از کمبود ویتامین C ظاهر می شود. علائم اولیه شامل خستگی ، بی حالی و التهاب لثه است. در صورت عدم درمان اسکوربوت می تواند از جمله افسردگی ، تورم و خونریزی لثه و شل شدن و از دست دادن دندان ها بدتر شود. در صورت عدم درمان ، بیماری می تواند کشنده باشد.

ویتامین C می تواند به درمان سرماخوردگی کمک کند

ویتامین C به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن انسان شناخته شده است. با این حال ، انستیتوی ملی بهداشت آمریکا به این نکته اشاره کرده است که ویتامین C ممکن است به اندازه ای که مردم فکر می کنند در جلوگیری از سرماخوردگی موثر نباشد. اما به نظر می رسد این ماده غذایی به کوتاه شدن مدت سرماخوردگی معمول کمک می کند. همچنین می تواند شدت علائم را کاهش دهد ، که ممکن است مربوط به اثر آنتی هیستامین دوزهای بالای ویتامین C باشد.

ویتامین C می تواند باعث ناراحتی های معده شود

در شرایطی که ویتامین C از نظر سمیت کم است ، بنابراین مصرف مقادیر زیاد آن عوارض جانبی جدی ایجاد نمی کند ، اما ممکن است در بروز مشکلات گوارشی مانند اسهال ، حالت تهوع و گرفتگی شکم نقش داشته باشد.

ویتامین C می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود

برخی شواهد متناقض وجود دارد که مقادیر بالای ویتامین C می تواند باعث دفع اگزالات و اوریک اسید در ادرار شود ، که می تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه شود.

ویتامین C می تواند از کمبود آهن جلوگیری کند

ویتامین C به بدن در جذب آهن کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که فقط 100 میلی گرم ویتامین C می تواند جذب آهن را 67٪ افزایش دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا