شاکری: برای گودبرداری‌های ساختمانی خلاء قانونی وجود دارد

یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که متأسفانه در مورد حفاری های ساختمانی خلا قانونی ایجاد شد و پس از هشدار به سازمان آتش نشانی ، در صورت غفلت مالک ، هیچ شخص یا سازمانی مسئول ایمن سازی گودال نیست.

به گزارش باراناخبر ، اقبال شاکری با انتشار کلیپی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

“پس از دریافت خبر از سازمان آتش نشانی ، به من اطلاع دادند كه یك حفاری در منطقه 17 تهران ، در بلوار ابوذر ، كه مربوط به احداث یك درمانگاه بود ، خراب شده و منجر به فرو ریختن ساختمانهای اطراف و مرگ آن شد. حداقل دو نفر “. این پروژه که مربوط به یک کلینیک است ، در سال 1998 اخطاری از برج 9 ساله دریافت کرد ، اما متأسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است. آیا باید بررسی شود که چرا پروژه متوقف نشده است و آیا باید مشخص شود که آیا نیروهای سیستم مهندسی از کار افتاده اند یا عوامل شهرداری؟ “آنها باید پروژه را متوقف می كردند.”

وی در توضیح پست اینستاگرامی خود نوشت: “متأسفانه ، در مورد حفاری های ساختمانی خلا قانونی وجود دارد.” اگر مشکلی در حفاری وجود داشته باشد ، پس از اطلاع از آتش نشانی در صورت سهل انگاری مالک ، هیچ شخص یا سازمانی مسئول تأمین امنیت حفاری نیست.

این مسئله چندین بار باعث تصادفات و خسارات جانی و مالی شده است و لازم است این خلا قانونی پر شود.

متأسفانه در این مورد نیز به مالک اخطار داده شد اما به دلیل کمبودهایی که داشتیم شاهد این حادثه بودیم و دو هموطن خود را از دست دادیم. »

به گزارش باراناخبر ، صبح دیروز یک ساختمان در حوالی حفاری در خیابان ابوذر تهران ، منطقه 2 ریزش کرد و منجر به کشته شدن دو نفر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا