اقتصادی

رکورد استقراض در انگلیس شکسته شد

وزیر دارایی انگلیس از برنامه وام 400 میلیاردی خبر داد.

به گزارش رویترز ، خزانه داری انگلیس اعلام کرد قصد دارد 400 میلیارد لک وام بگیرد که یک رکورد جدید در تاریخ این کشور است. انگلیس با بدترین بحران اقتصادی در 300 سال گذشته روبرو است و اکنون کانون اصلی تاج در جهان است. از زمان آغاز بحران کرونا ، دولت بیش از 200 میلیارد دلار (265 میلیارد دلار) برای حمایت از بخشهای مختلف اقتصاد و کاهش هزینه های بودجه در همه بخشها به جز دفاع اختصاص داده است.

به گفته ریشی سوناک ، برنامه دولت برای استقراض جدید و تغییر در درآمد دولت مانند افزایش مالیات در روز چهارشنبه اعلام می شود. تحلیلگران بانک در گزارشی می نویسند: دولت قصد دارد رویکرد بودجه سخت تری را در پیش بگیرد. تحلیلگران بانکی پیش بینی می کنند وام های دولت طی پنج سال آینده به 800 میلیارد دلار برسد.

این 400 میلیارد لک ، معادل حدود یک پنجم اقتصاد انگلیس ، 5 برابر مبلغ بدهی سال گذشته دولت است.

برخی از رسانه های انگلیسی احتمال تعلیق بودجه دولت برای افراد آسیب دیده از کرونا را علاوه بر کارمندان بهداشت و درمان گزارش کرده اند. در سه ماهه دوم سال جاری ، اقتصاد انگلیس 20 درصد کاهش یافت که این بدترین عملکرد در تاریخ معاصر آن بود ، اما از آن زمان به بعد ، رشد اقتصادی ، هرچند مثبت ، بسیار کند بوده است. بانک انگلیس امسال رشد اقتصادی منفی 11 درصدی را پیش بینی کرده است.

به گفته وزیر دارایی انگلیس ، برای تبدیل وضعیت بودجه انگلیس به یک مدار پایدار ، باید تصمیمات سخت گرفته شود. اگرچه وی از گفتن مبلغی به درآمد مالیاتی دولت امتناع ورزید ، بنیاد قطعنامه برآورد کرد که انگلیس برای تأمین هزینه های خود به افزایش سالانه 40 میلیارد دلار درآمد مالیاتی نیاز دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا