اقتصادی

رشد اقتصادی انگلیس رکورد زد

رشد فصلی انگلستان از سپتامبر 15.5 درصد بوده است.

به گزارش گاردین ، ​​مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه منتهی به سپتامبر سال جاری به 15.5 درصد رسیده است که بهترین رشد فصلی در تاریخ معاصر این کشور است. این افزایش نسبت به مدت مشابه ماه گذشته 35.3 درصد افزایش یافته است.

رشد اقتصادی در بسیاری از بخشهای مهم اقتصادی کشور در حال حاضر در سطح مثبت قرار دارد. این افزایش بیشتر تحت تأثیر 18.3 درصد افزایش در مصرف خانوار است. در میان بخشهای دیگر ، رشد بخش رستوران و هتلداری 17.2 درصد و رشد بخش سرمایه ثابت 15.1 درصد بوده است.

طبق آژانس رتبه بندی مودی ، اقتصاد انگلیس امسال 10.1 درصد کاهش می یابد ، اما در سال آینده رشد نسبتاً خوبی خواهد داشت و رشد 7.1 درصدی دارد.

پیش از این ، یک آژانس رتبه بندی دیگر ، فیچ ، پیش بینی کرده بود که اقتصاد انگلیس امسال 9 درصد کاهش می یابد.

متوسط ​​رشد اقتصادی انگلیس در دوره 1997 – 2019 0/51 درصد بوده است که بیشترین رقم در سپتامبر 1999 با 2 درصد و کمترین آن در نوامبر 2008 با 0.2 درصد منفی ثبت شده است.

پیش از این ، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) گفته بود انگلیس یکی از کشورهای آسیب دیده در جهان است که پیش بینی می شود رشد اقتصادی در سال جاری به منفی 11 درصد برسد ، در سناریوی بدبینانه و موج دوم همه گیرها. . این رقم می تواند تا منفی 14٪ باشد.

جاناتان آتوس ، معاون مرکز آمار انگلیس ، گفت: “رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا باعث شده ما بدترین وضعیت اقتصادی خود را داشته باشیم.” با این حال ، اقتصاد به تدریج در حال بهبود است و کارخانه ها تولید خود را از سر گرفتند. با این حال ، ما قبل از بازگشت به شرایط قبل از بحران ، مسیری طولانی در پیش داریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا