علمی و پزشکی

رقابت ۱۵۲۷ رمان و مجموعه داستان در جایزه مهرگان ادب

به گزارش خبرگزاری باراناخبر ، اولین گزارش دبیرخانه جایزه مهرگان منتشر شد که شامل تعداد آثار و پیشرفت کار آزمایشی در دو قسمت مهرگان ادب و مهرگان علم است.

به گفته دبیرخانه جایزه مهرگان ، 1527 عنوان رمان و مجموعه داستان کوتاه چاپ اول 1398 و 1399 به این رویداد فرهنگی رسیده است. تعدادی کتاب چاپ شده در قسمت مهرگان ادب ظاهر شده است

دبیرخانه جایزه مهرگان همچنین گزارش می دهد که تعداد 165 عنوان کتاب علوم محیط زیست چاپ شده در چاپ اول 1398 و 1399 که به دبیرخانه رسیده است ، نسبت به دوره قبل 15 درصد افزایش یافته است ، اما تعداد کتاب های مهرگان علم تغییر نکرده است

در جایزه مهرگان علم ، کارنامه و عملکرد 77 سازمان مردم نهاد محیط زیست (در سالهای 1398 و 1399) نیز توسط داوران قضاوت می شود. حضور و مشارکت این تعداد سازمان های مردم نهاد نشان دهنده افزایش 25 درصدی تعداد سازمان های مستقل در این دوره از جایزه مهرگان علم است.

محاکمه آثار در قسمت مهرگان ادب در دو مرحله با مشارکت 12 داور و در قسمت مهرگان علم با شرکت 7 داور انجام می شود.

جایزه مهرگان ادب در دور اول توسط قباد آذرآئین ، مانی پارسا ، سودابه سلگی ، آرزو چردست و کرامرضا تاجمهر داوری می شود. ابوالفضل حسینی به پایان رسید.

جایزه مهرگان علم را هوشنگ ضیایی ، عبدالحسین وهاب زاده ، محمد درویش ، زهرا قلیچی پور ، محمدرضا داهی ، بهرام معلمی و مژگان جمشیدی قضاوت خواهند کرد.

علیرضا زرگر ، مدیر جایزه مهرگان با اشاره به تجربه انتخاب و ارائه “بهترین رمان زبان مادری” در بیستمین دوره جایزه ادبیات مهرگان ، می گوید: این کتاب ابتدا به زبان غیر فارسی در این زمینه از فرهنگ ایرانی – زبان مادری نویسنده – و متعاقباً به فارسی ترجمه و توسط ناشران در ایران منتشر شد. برای رعایت حقوق معنوی نویسندگان ایرانی چنین آثاری ، امکان داوری و ارزیابی این کتابها در “بخش ویژه” جایزه مهرگان ادب آمده است و تندیس “ادبیات زبان مادری” و جایزه مهرگان اعطا می شود

مجموعه آثار و داوری کتب این دوره از جوایز مهرگان ادب و مهرگان علم در پاییز 1399 آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در این مدت ، جایزه به برندگان مجسمه مهرگان ، جایزه نقدی و لوح تقدیر در 9 رده مختلف اهدا می شود.

5757

دکمه بازگشت به بالا