علمی و پزشکی

راه‌های درمان سنگ کلیه و پیشگیری از عود مجدد

رئیس مرکز تحقیقات بیماری ادراری و بیماریهای کلیوی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آقایان باید هرگونه تغییر در ادرار خود از جمله ادرار کردن ، ادرار مکرر و وجود خون در ادرار را انجام دهند و حتماً مشاهده خواهید کرد. پزشک بعد از معاینه 40 ساله

به گزارش باراناخبردکتر. دکتر. باس بصیری با اشاره به بیماری های کلیوی و موارد مرتبط با آن ، از فعالیت کلینیک پیشگیری از سنگ کلیه ، متصل به مرکز تحقیقات کلیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و اشاره به حضور متخصصان برجسته ارولوژی و متخصصان تغذیه خبر داد. وی در کلینیک پیشگیری از سنگ اظهار داشت: در این کلینیک که در بیمارستان پلی کلینیک شهید دکتر واقع شده است. آزمایشگاه نژاد ، روزانه 20 بیمار با هدف شناسایی نوع سنگ و تلاش برای جلوگیری از شکل گیری مجدد سنگ کلیه ، بستری می شود.

رئیس مرکز تحقیقات ادراری کلیه و ادرار در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از فعالیت بی نظیر این کلینیک در کشور و خاورمیانه خبر داد و گفت: تنها 2 درمانگاه پیشگیری از سنگ در جهان وجود دارد ، یکی در ایالات متحده و دیگری در اروپا

سنگ کلیه یکی از شایع ترین دلایل نارسایی کلیه است

وی افزود: در کلینیک پیشگیری از سنگ کلیه در دانشگاه ، ضمن انجام آزمایشات لازم ، شرایط و دلایل تشکیل سنگ در بیماران بررسی می شود و سپس درمان های لازم به همراه رژیم انجام می شود.

بصیری گفت: سنگ کلیه یکی از مهمترین دلایل نارسایی کلیه است. “سنگ کلیه ذخایر مواد معدنی است که در یک یا هر دو کلیه تشکیل می شود.” سنگهای کوچک معمولاً برای عبور از آن بسیار دردناک هستند ، در حالی که سنگهای بزرگ می توانند کل کلیه را پوشانده و بدون هیچ علامتی آسیب کلیوی ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه در تعداد قابل توجهی از بیماران ، سنگ کلیه ارثی است و دلیل خاصی برای شکل گیری آن نمی بینیم ، وی تاریخچه این بیماری در خانواده و علائم ادراری را از مهمترین علائم بیماری ذکر کرد.

نحوه جلوگیری از عود مجدد سنگ کلیه

بصیری افزود: برای جلوگیری از عود مجدد سنگ ، بیماری زمینه ای لازم است که درمان شود. به بیمار توصیه می شود روزانه 2 تا 3 لیتر مایعات بنوشید. زیرا مصرف زیاد مایعات اولین شرط برای درمان انواع سنگ و جلوگیری از شکل گیری آن است. همچنین از بین بردن مصرف نمک به طور کلی و به حداقل رساندن مصرف گوشت و کلیه پروتئین های حیوانی از دیگر توصیه ها برای جلوگیری از عود مجدد این بیماری است.

وی ادامه داد: ساختمان سنگی در تعداد قابل توجهی از بیماران به ارث رسیده است ، بنابراین مراجعه به موقع برای معاینه و معالجه لازم از آسیب دائمی کلیه جلوگیری می کند.

شایع ترین مشکلات ادراری

بصیری گفت: “بیماری کلیه ، بیماری مجاری ادراری ، سنگ کلیه و بیماری پروستات شایعترین مشکلات ادراری است.” “به طور کلی ، هر یک از این مشکلات 30 درصد از بیماریهای ادراری کلیه را تشکیل می دهند.”

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تنگی “لگن” و “تنگی مجرای ادرار” گفت: این بیماری یک بیماری مادرزادی و ژنتیکی است به گونه ای که فرد مبتلا به بیماری شدید کلیه بسیار طبیعی تلقی می شود. ” تورم کلیه و آسیب کلیه مهمترین و بدترین عارضه این بیماری است.

“برخی از موارد تنگی لگن می توانند با سونوگرافی پیشرفته در دوران بارداری تشخیص داده شوند.” او گفت. وی گفت: “با روش جدید نوآورانه ، امکان درمان سریعتر و کمتر دردناک تنگی لگن از بین می رود ، و افرادی که سابقه ارثی این بیماری را دارند ، باید در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: عدم درمان برای مبتلایان به تنگی مجاری ادراری در طولانی مدت باعث از بین رفتن انقباض مثانه می شود و ادرار مانده در مثانه باعث عفونت های مکرر و در نهایت آسیب به کلیه ها می شود.

علائم قابل توجه عفونت های کلیوی و مجاری ادراری

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: بی اختیاری ادرار ، بی اختیاری ادرار یا نشت ، اثرات طولانی مدت ، شب ادراری مکرر و بی اختیاری ادرار ممکن است یکی از علائم مهم در عفونت های کلیوی و مجاری ادراری و نیاز به آن باشد. هر سنی توجه ویژه.

رئیس مرکز تحقیقات کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سرطان پروستات یکی از شایعترین سرطان ها در مردان است ، افزود: امروز نشان داده شده است که سرطان پروستات به ارث رسیده و مردان به آن احتیاج دارند. هرگونه تغییر در ادرار ، از جمله احتباس ، ادرار مکرر و لخته شدن خون وجود دارد. ادرار را جدی بگیرید و حتماً برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

علل نارسایی کلیه و عفونت در زنان

وی در پایان گفت: زنان یائسگی نیز باید بدانند که در این مرحله به دلیل تغییر در تولید هورمون مانند استروژن و پروژسترون در ناحیه تناسلی ، مخاط خشک و چسبنده می شود و ادرار به درستی خالی نمی شود. ” این می تواند منجر به نارسایی کلیه و عفونت در زنان شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا