عمومیکسب و کار برتر ایرانی

درب‌های پرسرعت فولد آپ و نقش آن‌ها در تسهیل جریان کار صنعتی

درب اتوماتیک چیست؟

به نوعی از درب پیشرفته گفته می‌شود که معمولاً با نزدیک شدن شخص به طور خودکار باز می‌شود. این نوع درب برای باز و بسته شدن، به نیروی دست نیاز ندارد و از طریق موتور الکترونیکی و برد الکتریکی، عمل می‌کند. برای مثال افرادی که دارای ناتوانی جسمی هستند و همچنین کودکان و سالمندان، می‌توانند به راحتی درب های اتوماتیک را باز و بسته کنند.

درب اتوماتیک ریلی چیست؟

درب اتوماتیک ریلی یا در اتوماتیک کشویی همانطور که از نام آن پیداست نوعی درب برای پارکینگ‌ها یا کارخانجات است که به صورت کشویی و روی ریل حرکت می‌کند. درب‌های اتوماتیک ریلی ایمن‌تر و کارآمدتر از درب های کرکره‌ای هستند.

درب اتوماتیک برقی چیست؟

درب اتوماتیک برقی و درب فولد آپ به وسیله چرخ دنده و گیربکس کار می‌کند. در این نوع درب با استفاده از یک موتور برق کوچک می‌توان امکان باز و بسته کردن درب را فراهم کرد.

در اتوماتیک چه تفاوتی با در هوشمند دارد؟

  1. مهمترین تفاوت درب اتوماتیک و هوشمند، در تکنولوژی سیستم کنترل درب هوشمند است. وجود سیستم کنترل درب باعث مدیریت ورود و خروج افراد و خودروهای مشخص به یک مکان شده و امنیت بالای مکان مورد نظر را فراهم می‌کند. از این رو در اتوماتیک به علت فاقد این نوع سیستم، از امنیت پایین‌تری برخوردار است.
  2. دومین تفاوت درب اتوماتیک و درب هوشمند، در کنترل باز و بسته کردن درب است. درب اتوماتیک را می‌توانید با استفاده از ریموت و کنترل، مدیریت و باز و بسته کنید. اما باز و بسته کردن درب هوشمند علاوه بر ریموت و کنترل، از طریق ابزارهای هوشمند دیگری چون تلفن همراه هوشمند، تبلت و… نیز امکان‌پذیر است. همچنین مدیریت درب‌های هوشمند با استفاده از دوربین‌های نصب شده نیز از راه دور انجام شده و مانع از باز شدن درب برای افراد مختلف خواهد شد.
  3. دیگر تفاوت درب اتوماتیک با درب هوشمند در عملکرد هر یک در زمان قطعی برق ساختمان است. در واقع در زمان قطعی برق، عملکرد در اتوماتیک مختل شده و از کار خواهد افتاد. اما درب هوشمند به دلیل ارتباط با دستگاه برق اضطراری ساختمان، مشکلی در عملکرد نخواهد داشت.

کاربرد درب اتوماتیک

در اتوماتیک در اماکنی مانند بانک‌ها، بیمارستان، مراکز تجاری، مراکز درمانی، هتل‌ها و … کاربرد دارد. این نوع درب برقی علاوه بر ظاهر زیبایی که به ساختمان می‌دهد، صرفه‌جویی در انرژی گرمایشی و سرمایشی را موجب می‌شود.

مزایای درب اتوماتیک

یکی از بهترین چیزها در مورد درب‌های اتوماتیک این است که در مجموعه‌ای از سبک‌ها، شکل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ارائه می‌شوند. این ویژگی به مکان‌های مسکونی یا تجاری شما ظاهری زیبا و منحصربفرد می‌دهد. وقتی درب‌ اتومات را انتخاب می‌کنید، لازم نیست فرم را فدای عملکرد کنید. علاوه بر این، آن‌ها در مواد سخت، مستحکم و بادوام مانند آلومینیوم، فولاد، فایبرگلاس و الوار موجود هستند، که می‌توانند با هر سازه‌ای هماهنگ باشند.

درب های اتوماتیک برای انجام عملیات خود نیازی به نیروی انسانی ندارند. به این ترتیب دسترسی آسانتری را برای سالمندان، معلولان و خردسالان، فراهم می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها برای افرادی که بسته‌های سنگین، چمدان یا کودکان را حمل می‌کنند، مفید هستند.

زمانی که درب اتوماتیک به درستی نصب و به طور منظم بازرسی شود، محیطی امن و راحت را برای همه فراهم می‌کند. چنین چیزی به این معنی است که برای جلوگیری از ورود سارقان به محل زندگی شما نیازی به قفل یا سیستم‌های امنیتی اضافی ندارید. می‌توان با کمک یک کد از داخل ملک یا کنترل از راه دور از خارج به دروازه دسترسی داشت.

معایب درب اتوماتیک

فرآیند نصب درب‌های اتوماتیک نیاز به تکنسین حرفه‌ای دارد تا از دقیق و کارآمد بودن درب اطمینان حاصل کند. آن‌ها همچنین برای تضمین عملکرد مناسب نیاز به نگهداری و معاینه منظم دارند که می‌تواند هزینه‌بر باشد. به این معنی که هزینه‌ها پس از نصب به پایان نمی‌رسند. در صورت نیاز به تعمیر، تعویض قطعات معمولاً هزینه زیادی دارد. گاهی اوقات به دلیل قطعی برق، گیت‌های برقی از کار می‌افتند و مجبور هستید که به طور فیزیکی درب را برای باز و بسته کردن تنظیم کنید یا با یک تکنسین تماس بگیرید تا آن را بررسی کند.

درب‌های اتوماتیک در مقایسه با همتایان دستی خود قطعاً قیمت بیشتری دارند. به دلیل وجود بسیاری از ویژگی‌های اتوماتیک، تهیه این نوع درب‌ها، می‌تواند گران باشد و نیازمند بودجه بالایی است.

تمیز کردن درب‌های اتوماتیک دشوارتر است زیرا برای جلوگیری از زنگ‌زدگی باید قطعات داخلی مانند فنرها و پیچ‌ها را جلا داده و روغن‌کاری کنید. در مورد دروازه‌های فلزی، ممکن است برای جلوگیری از زنگ‌زدگی نیاز به رنگ‌آمیزی و نگهداری دوره‌ای داشته باشند. درب‌های اتوماتیک با قاب‌های چوبی می‌توانند در طول زمان پوسیده و نامناسب به نظر برسند.

فرق در اتوماتیک با در هوشمند

عملکرد ساده ی درب برقی ورودی ساختمان که قبل تر توضیح مختصری در رابطه با آن دادیم با گذشت زمان شاخ و برگ فراوانی گرفت و دائماً تنظیمات مختلف و پیچیده‌تری جهت ارتقا سطح کیفی، دقت، سرعت، امنیت و غیره به آن اضافه شد. امروزه  می‌توان گفت با یک سیستم کنترل تردد کاملاً هوشمند سروکار داریم. امکانات فراوانی که در اختیار مشتری می‌گذارد تقریبا تمامی دغدغه‌های مربوط به ورودی ها و خروجی ها را مرتفع می سازد این امر باعث شده است که به راستی نام در هوشمند یا درب هوشمند نام بسیار مناسبی برای این محصول ‌باشد.

انواع آپشن های در اتوماتیک

به شکل کلی مزیت‌های درب برقی به مراتب بیشتر از معایب آن است. دلیل برتری درب اتوماتیک نسبت به درب دستی آپشن‌هایی است که در این گونه درب‌ها قرار دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مرکز برنامه‌ریزی سیستم یا کلید کنترل درب

این قطعه سبب می‌شود که افراد بتوانند وضعیت کارکرد در اتوماتیک را تغییر دهند. این وضعیت‌ها بین ۳ الی ۷ حالت اصلی بر روی کلید کنترل، وجود دارد. کاربرد این نوع درب‌های اتوماتیک در فضاهای داخلی با ترافیک کم است تا نیازی به باتری بک آپ و قفل الکترومکانیکی نباشد، زیرا در این نوع درب‌ها، باطری بک‌آپ و قفل الکترونیکی وصل نمی‌شود.

حفظ دمای محیط با وضعیت نیمه باز درب اتوماتیک

عملکرد وضعیت نیمه باز مانند حالت اتوماتیک است. تنها تفاوت حالت نیمه باز با اتوماتیک، در میزان باز شدن لت متحرک است. این وضعیت در زمستان و برای حفظ گرمای داخل و در تابستان برای پیشگیری از هدر رفت انرژی سرمایشی به محیط خارج، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وضعیت تمام باز درب اتوماتیک

اشخاص برای باز ماندن کامل درب اتوماتیک از این وضعیت استفاده می‌کنند. این وضعیت زمانی مورد کاربرد قرار می‌گیرد که کاربر به گردش هوا در فضای داخلی نیاز داشته باشد.

وضعیت یک طرفه درب اتوماتیک

کاربرد این وضعیت در اماکنی است که افراد داخل آن محیط به راحتی خارج می‌شوند ولی برای ورود به داخل، باید افراد درخواست اجازه ورود گرفته یا از دستگاههای کنترل تردد، استفاده کنند. مانند بانک‌ها که در پایان ساعات کاری، افراد به راحتی از داخل شعبه خارج می‌شوند ولی افراد امکان ورود به داخل محیط را ندارند.

قابلیت قفل شدن درب اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک از قابلیت قفل شدن به روش‌های مختلفی برخوردار هستند. افراد به راحتی می‌توانند با چرخاندن یک کلید، ورودی خود را ایمن کنند. تنها راه ورود به داخل هم از طریق ریموت کنترل است یا باید وضعیت کلید کنترل را از حالت قفل خارج کرد.

دکمه بازگشت به بالا