ورزشی

دبیر: چندین گزینه برای سرمربیگری تیم آزاد مطرح هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، علیرضا دبیر ، رئیس فدراسیون کشتی که در برنامه دهکده المپیک دهکده ورزشی صحبت کرد ، درباره پیش بینی خود از عملکرد کاروان کشتی در المپیک گفت: “من به هیچکس قول ندادم که چقدر مدال ما برنده می شدیم ” کسانی که در قایق هستند می دانند که این یک بحث تخصصی است ، اما در مورد آنچه عموم مردم انجام می دهند نیز انتظار و بحث وجود دارد ، اما واقعیت قایق ما همان چیزی است که شما دیده اید ، و نمی توان آن را ظرف یک سال ثابت کرد. یا یک سال و نیم

وی ادامه داد: موفقیت در کشتی مانند رنگ آمیزی پیچ ها نیست ، المپیک قانون دارد و برای موفقیت در آن باید حداقل 8 سال تلاش کنیم تا نتیجه بگیریم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: البته اگر المپیک سال گذشته برگزار می شد ، شاید این 4 مدال را نمی گرفتیم ، زیرا حسن یزدانی در اردیبهشت سال گذشته پس از عمل جراحی پا به روی تشک آمد و این امکان برای او می تواند در دو ماه باقی مانده بجنگد. “خانواده اش را بگیرید ، او ضعیف بود. محمدرضا گرایی نیز 72 کیلوگرم بود که امسال به 67 کیلوگرم رسید و یا سطح کشتی های محمدی سروایی و امیرحسین زارع با سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی از ستاد فنی کشتی آزاد و فرنگی تقدیر کرد و افزود: از کارکنان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی که در تاج ها کار کردند و تهدید را به فرصت تبدیل کردند تشکر می کنم.

وی به تیم های ملی کشتی گفت: “ما تیم های خوبی داریم ، اما آنها ایده آل من نیستند ، تیمی که 6 شانس کسب مدال طلا دارد ، شاید یک یا دو مدال طلا.” روسیه و ایالات متحده با شانس بالایی برای کسب مدال طلا در همه اوزان ، تنها توانستند چند مدال طلا کسب کنند.

منشی گفت که وظیفه او پشتیبانی و عدم انجام کارهای فنی است ، وی گفت: “با این حال ، من خیلی جاها رفتم و بعضی جاها به افکار من گوش دادند و در برخی دیگر نه. من نیز شکست خوردم.

وی در مورد تیم کشتی گفت: از 5 نفر شرکت کننده در المپیک واجد شرایط کسب 4 مدال بودند.

رئیس فدراسیون کشتی با یادآوری روند آمادگی جسمانی کشتی گیران خاطرنشان کرد: من در مورد آمادگی جسمانی کشتی گیران آزاد بحث می کنم و فکر می کنم که هم در کشتی آزاد و هم در کشتی آزاد در اوج جنگ ، افت وجود داشت.

منشی تاکید کرد: از کادر فنی کشتی تشکر می کنم ، محمد بنا هدیه است و مقام معظم رهبری چند روز پیش به وی پیام خصوصی دادند. ساختمان مرتب است و کار خود را به خوبی انجام می دهد.

وی ادامه داد: در المپیک اگر روز کشتی گیران بود باید 2 مدال طلا می گرفتند و محمد هادی سراوی می توانست به مدال طلا برسد. البته امیرحسین زارع نیز می توانست در کشتی آزاد به مدال طلا برسد و تازه به این موضوع پی برده است.

منشی گفت: من می خواهم از غلامرضا محمدی تشکر کنم ، او تلاش خود را منصفانه انجام داد ، با وجود اینکه قبل از حضور من انتخاب شده بود و من به کار با او ادامه دادم و او نیز به طور منظم به کار خود ادامه داد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: من فکر می کنم ما در کشتی آزاد مشکل داشتیم و باید تشخیص داده شود و من در این زمینه نظرات کارشناسان را می گیرم و اکنون در حال مشورت با نسل های مختلف مربیان ، قهرمانان و کارشناسان برجسته هستم. کشتی گیران ایرانی به صورت تلفنی و حضوری ».

وی در مورد حسن یزدانی گفت: “یزدانی در کشتی با روسیه عصبانیت خود را از دست داد. انتقادها باید صادق باشند. آنها می گویند حسن یزدانی باید می رفت و به کشتی حمله می کرد ، اما حسن دو بار مقابل کشتی گیر آمریکایی به این شکل شکست خورد.” ” به نظر من آخرین کشتی کشتی یزدانی مقابل کشتی گیر آمریکایی یکی از بهترین کشتی های زندگی یزدانی بود و تنها در 15 ثانیه آخر او فکر می کرد کار تمام شده است و از آنجا ضربه خورد و ما باید این را بدانیم در کشتی ، لحظه ها نتیجه را تعیین می کنند.

دبیر در مورد شرایط کشتی ایران گفت: واقعیت این است که کشتی ما پتانسیل کسب مدال را دارد و همین تیم شانس کسب 2 مدال طلا را داشت اگر حسن یزدانی طلا می گرفت به غلام محمدی می گفتیم او بهترین مربی جهان است و اگر امیرحسین زارع معتقد بود به فینال می رود و فکر می کنم می توانست حریف آمریکایی خود را نیز شکست دهد.

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا در جام جهانی نروژ به دنبال سرمربی کشتی آزاد هستید ، گفت: به زودی تصمیم می گیرم. من معیارهای خود را دارم و قصد داریم طی دو یا سه روز آینده با خود آقای محمدی ملاقات کنیم. فراموش نکنیم که غلامرضا محمدی یک دارایی در کشتی ایرانی است. اگر تصمیم به داشتن آنها گرفته شود ، آنها به کار خود ادامه می دهند.

منشی ادامه داد: البته گزارش های آقای کاوه را نیز گرفته و مشاوره های لازم را از کارشناسان گرفته و در مورد این موضوع قبل از شروع اردوی تیم ملی به نتیجه می رسیم.

وی درباره حضور همزمان محسن کاوه در تیم های بزرگسالان و جوانان تصریح کرد: آقای محسن کاوه قبل از من به عنوان مدیر تیم های ملی منصوب شده بود و من از این موضوع استقبال کردم ، او واقعاً به کشتی کمک می کند و با توجه به اینکه آقای درستکار او نمی خواست در تیم جوانان باشد ، آقای. کاوه مسئولیت کمک به کشتی را بر عهده گرفت و به این نتیجه رسیدیم که آقای کاوه نیز باید بیاید و در المپیک که یک مسابقه مهم است کمک کند و به من گفت من نمی آیم اما می خواهم او حضور داشته باشد.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد شرایط تمرین تیم ملی گفت: تمرینات تیم ملی دارای یک سری ویژگی ها است و اگر بخواهیم انتخاب کنیم باید مسائلی مانند ایجاد نظم نظامی ، مدیریت بحران را در نظر بگیریم. و تصمیم گیری – انجام در شرایط دشوار “. تمرینات متفاوت از قهرمانی است و شما باید از پایین ترین رده ها شروع کنید و صعود کنید و به نظر من مجید ترکان ، علیرضا رضایی ، غلامرضا محمدی ، محسن کاوه و پژمان در مورد دارایی های تمرینی ما صادق هستند.

وی در مورد عملکرد کشتی در المپیک توکیو گفت: کشتی با وجود همه سختی ها 60 درصد مدال های ستون ورزش ایران را کسب کرده است و اگر از این منظر به این موضوع نگاه کنیم نیمی از بودجه ورزش باید به فدراسیون کشتی بیایید. در روزهای آینده ، حدود 2 میلیارد دلار برای بلیط. ما اطلاعات داریم و باید در نظر داشته باشیم که ما رده های سنی ، نوزادان ، نوجوانان ، نوجوانان ، امید و بزرگسالان را در رشته های رایگان و غربی داریم.

منشی ادامه داد: ما در کشتی آزاد در 3 وزن برتر برای مدال حساب کرده بودیم و اگر محمدیان هم مدال می گرفت امروز شرایط فرق می کرد اما به طور کلی اگر می خواهید در المپیک نتیجه بگیرید ، شما باید 8 سال کار کنید و از این به بعد کار کنید. “کشتی گیر 14 ، 15 ساله شوید.

وی در مورد انتخاب تیم ملی گفت: من بارها گفته ام که شرایط انتخاب نباید برای همه یکسان باشد و من با این موضوع مخالف هستم. عدالت به این معناست که همه حق دارند به طور دقیق به آنها داده شود. همه از حقوق مساوی برخوردارند. ” چرخه انتخابی تیم ملی 7 ماه به طول می انجامد و این فرصت باید در این 7 ماه خود را در مسابقات داخلی و خارجی ثابت کند. هیچ کس نمی تواند بگوید آنها در المپیک با من آزاد یا غربی بازی نکردند و کسانی که سخت کار کردند و برندگان نهایی چرخه انتخاب بودند اعزام شدند.

وی گفت: “باید بگویم که من شخصاً انتظار بیشتری از کشتی داشتم و این نتیجه ایده آل من نبود و ما باید یک مدال آزاد دیگر کسب می کردیم و می توانستیم در کشتی آزاد به مدال طلا برسیم.” به نظر من او باید مدال طلا را به دست می آورد و محمدعلی گرایی هم مدال می گرفت. البته از 7 مدال ستون ایران در المپیک ، 4 مدال مربوط به کشتی بوده و بار ورزش ایران همچنان کشتی است.

دبیر در مورد گزینه های تمرینی تیم ملی کشتی آزاد گفت: علیرضا رضایی ، مجید ترکان ، محسن کاوه و پژمان درستکار گزینه های تمرینی هستند اما چند گزینه دیگر نیز وجود دارد که یکی از آنها آقای غلامرضا محمدی و محمدحسن محبی است. دیگری است من دیگر به دوستان اطلاع نمی دهم زیرا ما در مورد آنها بحث می کنیم.

وی درباره حضورش به عنوان مربی تیم ملی گفت: من سعی می کنم هرگز وارد این عرصه نشوم ، مربی تیم ملی در حال عمل و واکنش با فدراسیون است و فدراسیون در این مورد مدیریت می کند و اگر هر دو یکسان باشند ، کار فدراسیون روی زمین خواهد ماند “. اما تا جایی که می توانستم در کنار کشتی گیران و آقایان غلامرضا محمدی و بنا بودم ، اما بسیاری از افراد تجربه مربیگری را بیشتر از من دارند و مربیگری کار بزرگی است.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان گفت: “اگر کار خداست ، مهم نیست رئیس فدراسیون کیست و سرمربی کیست. اگر فکر می کنید می توانید به کشتی کمک کنید و کشتی را دوست دارید ، کار کنید.” فدراسیون کشتی بخشی است کشتی و کشتی بسیار بزرگتر از فدراسیون است. هرکسی می تواند در هر کجا کمک کند ، و من نمی توانم قایق را همیشه سوار کنم و همه باید به کشور کمک کنند.

دکمه بازگشت به بالا