عمومی

افشای‌اقدامات خطرناک هسته‌ای‌رژیم صهیونیستی

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،

به گفته المیادین ، ​​این تصاویر در تاریخ 4 ژانویه از ماهواره گرفته شده است.

این گروه بین المللی گفت: “کار ساخت در نزدیکی راکتور هسته ای دیمونا و ایستگاه بازفرآوری آن در حال انجام است.”

به گفته این گروه بین المللی ، این اقدامات غیرقانونی که از اواخر سال 2018 آغاز شده و هنوز اهداف آنها مشخص نیست ، در حال حاضر در یک منطقه بزرگ حفاری متمرکز شده است ، که حدود 140 متر طول و حدود 50 متر عرض دارد.

روزنامه بریتانیا گاردین به نقل از پاول بودویگ ، محقق در برنامه علم و امنیت دانشگاه پرینستون ، نوشت: “به نظر می رسد ساخت و ساز در اوایل سال 2019 یا اواخر سال 2018 آغاز شده است ، بنابراین این اقدام حدود دو سال پیش آغاز شده است. و این تنها چیزی است که می توانیم در این مرحله بگوییم.

سفارت اسرائیل در واشنگتن هنوز در مورد عکس های جدید توضیحی نداده است.

رژیم صهیونیستی که هنوز به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به برنامه هسته ای خود را نداده است ، به سیاست غیرقانونی خود در زمینه توسعه این برنامه و گسترش زرادخانه هسته ای خود ادامه می دهد و جامعه جهانی در مورد به خطر انداختن امنیت سکوت می کند.

این رژیم بیش از 200 کلاهک هسته ای در زرادخانه هسته ای خود دارد.

فدراسیون دانشمندان آمریکایی همچنین خاطرنشان می کند که اسرائیل حدود 90 کلاهک ساخت پلوتونیوم دارد که در راکتور آب سنگین دیمونا در زرادخانه هسته ای خود تولید می شود.

رژیم اشغالگر اسرائیل با کمک گسترده و پنهانی دولت فرانسه ساخت راکتور دیمونا را در دهه 1950 آغاز کرد.

نقش راکتور دیمونا در برنامه تسلیحات هسته ای اسرائیل برای اولین بار توسط مردخای وانونو ، تکنسین فعال سابق راکتور که داستان زندگی خود را برای روزنامه ساندیلی تایمز انگلیس در سال 1986 تعریف کرد ، آشکار شد.

دکمه بازگشت به بالا