ورزشی

احتمال محرومیت ایتالیا از حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰

ایتالیا می تواند همان سرنوشت روسیه را داشته باشد و از بازی های المپیک 2020 محروم شود.به گفته سایت انگلیسی “Inside the Games” و به نقل از روزنامه ایتالیایی “Republica” ؛ کمیته بین المللی المپیک (IOC) تهدید کرده است که اگر مسئله دخالت دولت ایتالیا در کمیته ملی المپیک تا 27 ژانویه (چهارشنبه ، 28 فوریه) حل نشود ، ایتالیا را از حضور در بازی های المپیک 2020 منع می کند. پرچم ایتالیا و پرچم سرود ملی تفسیر می شود.

ادعاهای “جمهوری” قرار است هیئت اجرایی IOC در جلسه بعدی خود یک سری اقدامات علیه کمیته ملی المپیک ایتالیا (CONI) انجام دهد.

جیووانی مالاگو ، رئیس کمیته ملی المپیک ایتالیا امروز که در سنای ایتالیا صحبت می کرد ، تایید کرد که ایتالیا ممکن است با تحریم های IOC روبرو شود و هشدار داد که دولت باید از مداخله در CONI جلوگیری کند تا از هرگونه تصمیم IOC جلوگیری کند.

مالاگو که یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک نیز هست ، از نخست وزیر ایتالیا جوزپه کنته خواستار صدور دستور اضطراری برای جلوگیری از تحریم کمیته بین المللی المپیک کمیته ملی المپیک ایتالیا شد.

سخنگوی IOC به Inside Games گفت که کمیته بین المللی المپیک اطمینان دارد که این مسئله قبل از جلسه هیئت IOC در روز چهارشنبه حل خواهد شد.

اختلافات بین CONI و IOC در حالی به وجود آمد که پارلمان ایتالیا یک لایحه ورزشی را تصویب کرد که می تواند یک سازمان تحت کنترل دولت برای توزیع بودجه به دستگاه های ملی اداره کشور ایجاد کند ، نقشی که قبلا توسط CONI انجام می شد.

کمیته بین المللی المپیک بارها نگرانی هایی را درباره تشکیل موسسه ای توسط دولت ایتالیا به نام “ورزش و سلامت” مطرح کرده است زیرا ادعا می کند این نشان دهنده مداخله دولت در کمیته ملی المپیک است که با منشور المپیک در تضاد است.

وینچنزو اسپادافورا ، هشت وزیر ورزش ایتالیا ، در ماه نوامبر نامه ای به IOC نوشت و تأكید كرد كه كمیته ملی المپیك این كشور حتی در صورت تصویب این قانون همچنان استقلال خواهد داشت.

کاروان ایتالیا با کسب هشت مدال طلا ، 12 نقره و هشت برنز در بازی های المپیک 2016 ریو ، در رده نهم جدول رده بندی نهایی مدال ها قرار گرفت.

256 251

دکمه بازگشت به بالا