اقتصادی

جزئیات فروش و حفظ سهمیه جدید بنزین یارانه‌ای

مشمولان طرح «بازتوزیع یارانه بنزین» می توانند سهمیه یارانه خود را طبق شرایط تعیین شده در سامانه به فروش برسانند و یا حداکثر تا سقف 400 لیتر نگه دارند، اما پس از آن سهمیه به صورت خودکار به ریال تبدیل و عنوان می شود. حساب خانوادگی

به گزارش باراناخبر، طرح «بازتوزیع» یارانه بنزین از اول اسفندماه به صورت آزمایشی در جزیره کیش اجرایی شد و در قشم اجرایی می شود و پس از بررسی و نهایی شدن به مرحله اجرا در کشور می رسد. .

در این طرح تمامی شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان و افراد فاقد خودرو می توانند از سهمیه 20 لیتری بنزین بهره مند شوند. در عین حال در این طرح قیمت بنزین تغییری نکرده و بنزین یارانه ای 1500 دلار و بنزین آزاد 3000 دلار است، اما با توجه به تقسیم اعتبار بنزین برای مردم به جای خودرو، هر نفر یک لیتر خواهد داشت. اعتبار قابل استفاده در ایستگاه ها اما کسانی که نیازی به استفاده از این بنزین ندارند می توانند وام خود را برای فروش و افرادی که مجبور به خرید آن هستند عرضه کنند.

در این خصوص و همچنین با چه شرایطی می توان خرید و فروش بنزین یارانه ای را انجام داد، پیگیری باراناخبر از مسئولان مربوطه در منطقه آزاد کیش با توضیحاتی همراه بوده است.

قیمت فروش «سهمیه بنزین» 1500 دلار است

بنابراین متقاضی خرید یا فروش سهمیه بنزین یارانه ای می تواند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.benzineman.ir بنزین خود را عرضه کند. پس درخواست فروش توسط فروشنده یا درخواست خرید توسط خریدار ثبت می شود که با اعلام مقدار لیتر اعلام خواهد شد. اگر فردی قصد فروش داشته باشد سهمیه 1500 دلاری به قیمت بنزین برای وی خریداری می شود و اگر قصد خرید داشته باشد اعتبار سهمیه به کارت بانکی وی درج می شود.

سهمیه باقی مانده بنزین در پایان دوره ماهانه به طور خودکار فروخته می شود

البته لازم به ذکر است که سهمیه یارانه با توجه به اقدام مالک در ماه های بعد قابل حفظ است. در سامانه گزینه فروش سهمیه هر ماه فعال است. یعنی اگر فردی به سامانه مراجعه نکند در پایان دوره هر مقدار از سهمیه یارانه باقی مانده وی به صورت خودکار فروخته شده و معادل ریالی آن به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

تا 400 لیتر ذخیره و سپس سهمیه بنزین به ریال تبدیل می شود.

اما در صورت تمایل مالک می تواند با مراجعه به سامانه گزینه مربوطه را غیرفعال کند که در این صورت سهمیه وی در پایان دوره دیگر فروخته نمی شود و به تشخیص مالک می باشد. البته قابل توجه است که سهمیه تا سقف 400 لیتر در ماه های بعد حفظ می شود و در صورت افزایش و عدم استفاده، معادل ریالی آن به صورت خودکار به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. بنابراین مشمولان پس از سقف تعیین شده یا بنزین یارانه ای یا معادل ریالی آن خواهند داشت.

به عنوان مثال در یک خانواده چهار نفره که سهمیه یارانه آنها معادل 80 لیتر است، اعضای خانواده می توانند هر مقدار از سهمیه خود را با نرخ 1500 دلار در سامانه ارائه دهند و مابقی را در ماه های بعد یا در پایان پس انداز کنند. البته معادل ریالی دریافت خواهند کرد.

منابع فروش ماهی یکبار پرداخت می شود

در مورد اینکه منابع حاصل از فروش سهمیه بنزین چه زمانی پرداخت می شود، بازپرداخت فقط یک بار توسط سازمان هدف یارانه ها انجام می شود. یعنی هر زمان که سهمیه فروخته شود، یک بار جمع آوری و بازپرداخت می شود که لزوماً با پرداخت یارانه نقدی همخوانی ندارد.

یارانه بنزین مربوط به کارت سوخت یا یارانه نقدی نیست

لازم به ذکر است وام و سهمیه یارانه ای بنزین ربطی به تغییر یارانه نقدی پرداختی در ماه یا کارت سوخت افراد ندارد و در دوره پایلوت کارت سوخت تمامی خودروها شارژ می شود. مثل قبل.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا