اقتصادی

جزئیات فروش آنلاین ارز/ بازار ارز آرام می‌شود

سخنگوی بازار ارز ایران جزئیات فروش آنلاین ارز را اعلام کرد و گفت: با شروع عرضه آنلاین ارز، هیجانات بازار ارز کاهش می یابد و بازار آرام می گیرد.

مسعود توکلی در گفت وگو با باراناخبر، درباره راه اندازی سامانه آنلاین بازار ارز اظهار کرد: سامانه آنلاین بازار ارز از ماه ها قبل راه اندازی شد، اما با توجه به اینکه در چند روز اخیر صف ها در جلوی صرافی ها طولانی بود و مردم نمی دانستند به کدام یک مراجعه کنند. به صرافی ای بروید که روان تر است. بانک مرکزی از امروز صرافی ها را مجبور کرد بخشی از ظرفیت ارزی خود را از طریق سامانه بازار آنلاین صرافی عرضه کنند..

وی افزود: سامانه آنلاین بازار ارز به این صورت عمل می کند: متقاضی وارد سامانه می شود و اطلاعات شخصی خود را وارد می کند و سامانه نزدیک ترین صرافی به محل سکونت آن فرد را نشان می دهد و صرافی نیم ساعت فرصت دارد تا درخواست متقاضی را مشخص کند. پس از تعیین تکلیف درخواست، صرافی بازه زمانی دریافت ارز را از طریق پیامک به مشتری اعلام می کند.

سخنگوی بازار ارز ادامه داد: برخی صرافی ها از استقبال نسبی بیشتری در بین مردم برخوردار هستند که این امر باعث می شود افراد بیشتری به این صرافی ها مراجعه کرده و در مقابل آنها صف ایجاد کنند. در حالی که بقیه صرافی ها مشتریان کمتری دارند. این امر منجر به راه اندازی سامانه آنلاین بازار ارز شد که افراد را بر اساس ظرفیت ارزی هر صرافی راهنمایی می کند.

وی در پایان عرضه ارز از طریق سامانه آنلاین بازار ارز را در کاهش بار روانی بازار ارز موثر دانست و گفت: این اقدام تاثیر چندانی در کاهش رفتار هیجانی بازار ارز نخواهد داشت. . .

به گزارش باراناخبر، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، تمامی صرافی های عضو بازار ارز از امروز (شنبه) مجبور به عرضه ارز از طریق سامانه آنلاین بازار ارز شدند.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، صرافی های عضو بازار معاملات ارزی باید به متقاضیانی که از طریق سامانه بازار غیرمتشکل معاملات ارزی به آدرس اینجانب وارد شده اند، اولویت فروش ارز را داشته باشند. ice.ir و متعهد به ارائه خدمات در زمان تعیین شده می شوند

همچنین از کلیه صرافی های عضو بازار ارز تقاضا می شود سایر مشتریان را شخصاً جهت خرید ارز به سامانه مذکور هدایت نمایند.

من باید بگویم؛ سامانه آنلاین بازار ارز ایران به منظور تسهیل در فرآیند خرید ارز برای افراد و صرفه جویی در وقت متقاضیان طراحی شده است و متقاضیان خرید ارز پس از ورود به سامانه، اطلاعات هویتی خود را ثبت و درخواست خرید می کنند. بنابراین در صورت پذیرش خرید ارز طبق مقررات بانک مرکزی، سامانه لیست نزدیکترین صرافی ها را نمایش می دهد و پس از انتخاب صرافی توسط متقاضی، اطلاعات درخواست به صرافی منتخب ارسال می شود و اگر تبادل تایید می شود، پیامکی با اطلاعات تبادل و تاریخ و ساعت برای متقاضی ارسال می شود.

در این صورت متقاضی می تواند به صرافی مراجعه و ارز مورد نیاز خود را با همراه داشتن کارت ملی خریداری کند.

بر اساس اعلام بازار یکپارچه ارز، در حال حاضر تنها امکان جست و جوی ارزهای مسافرتی و سایر ارزها از طریق این سامانه ارائه می شود، اما در آینده نزدیک با همکاری بانک مرکزی و سایر نهادهای مرتبط این امکان فراهم خواهد شد. جستجوی ارز برای مقاصد دیگر مطابق با مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق این سامانه ارائه خواهد شد.

این سامانه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و پنجشنبه از ساعت 8 الی 16 پاسخگوی متقاضیان خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا