حوادث

جزئیات اعتبارات تصویب شده برای مقابله با تنش آبی در خوزستان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور جزئیات مصوبات تیم اعزامی به خوزستان برای بررسی و رفع تنش آبی در این استان را تشریح کرد.

اسماعیل نجار در مصاحبه ای برای باراناخبروی با اشاره به سفر اخیر خود به اهواز گفت: در این سفر که نمایندگان وزارت نیرو ، سازمان برنامه و بودجه ، وزارت جهاد کشاورزی ، قوه قضائیه و … نیز حضور داشتند ، برای کاهش فشار آب و حل مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

نجار ، که مسئول تیم اعزامی بود ، گفت که تصمیم گرفته شده پیشنهاد 1988 میلیارد دلار برای سد های مارد و چوبده به دولت ارائه شود. 300 میلیارد دلار برای سازماندهی رواناب در اهواز در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه 191 میلیارد و 800 میلیون دلار خشکسالی در تاریخ 12 ماه مه سال جاری تصویب شده است گفت: پیشنهادهای جدید به دولت ارائه می شود و پس از تصویب توزیع می شود.

نجار با بیان اینکه امسال شاهد کاهش 54 درصدی بارندگی بوده ایم ، افزود: علاوه بر آسیب رساندن به کشاورزان ، در سال 1998 آسیب هایی نیز به کشاورزان وارد شد که برای حل سریعتر این مقادیر به دولت پیشنهاد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص 200 میلیارد دلار برای کاهش تنش آب آشامیدنی در استان خبر داد و گفت: 70 میلیارد دلار برای سازمان جنگل ها و مراتع برای رفع گرد و غبار و 100 میلیارد دلار برای پروژه هایی که مشکلات آب را برای کشاورزان ، اختصاص داده شده است.

وی همچنین از پیگیری خسارت دام و گاومیش ها خبر داد و افزود: مبالغ پیشنهادی در این زمینه نیز به دولت داده شده است.

نجار در مورد اصلاح الگوی کشت در این استان گفت: کاشت شالیزار در سراسر کشور به جز کمربند شمالی ممنوع است اما متاسفانه امسال 90 هزار هکتار زیر کشت رفته است و کشاورزان خواستار این هستند که ما از این منطقه آب رسانی کنیم خوب. “به دلیل این خشکسالی ، چنین چیزی وجود ندارد و ما موضوع را به وزارت کشاورزی انتقال دادیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا