عمومی

بررسی شباهت و تفاوت کارت گرافیک ASUS در برابر AMD

واقعیت این است که تولید کنندگان GPU، شرکتهای NVIDIA و AMD، هر دو از این غائله افزایش قیمت سود می برند و حتی شرکای آنها، شرکتهای AIB، همگی از قیمت بالا سودهای کلانی به جیب می زنند. گفته می شود حجم عظیمی از تولید کارت گرافیک مستقیم به دست ماینرها استخراج کنندگان رمز ارز در سراسر دنیا می رسد.

سهم خیلی کوچکی از گرافیک ها هم در این میان به صورت قطره چکانی به دست گیمرها و طراحان سه بعدی می رسد، آنهم با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت MSRP تولید کننده. با توجه به تقاضای زیاد و کسری تولید، در حال حاضر در کشورهای غربی مردم به دو صورت به کارت گرافیک دسترسی دارند.

یا می توانند به صورت آنلاین از دلالهای خرد در E-Bay کارت گرافیک مورد نظر خود را به چند برابر قیمت MSRP تهیه کنند، و یا اینکه به صورت حضوری از برخی مراکز منتخب فروش قطعه مانند فروشگاه Micro Center، گرافیک مورد نظر خود را با قیمتی نزدیک به MSRP تهیه کنند. خوشبختانه هم اکنون در ایران می توانید انواع قیمت کارت گرافیک را در این مکان مشاهده و نسبت به نیاز خود یکی را انتخاب نمایید.

کارت گرافیک ایسوس مدل STRIX-GTX1060-O6G-GAMING از نوع دوم است که در شکاف توسعه قرار می گیرد. این نوع کارت گرافیک خود نیز به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:
• کارت گرافیک آیزا:
• این نوع گذرگاه ها به صورت 16 بیتی می باشد و سرعت کارکرد آنها در حدود 8 مگاهرتز می باشد و می شود این گونه نتیجه گرفت که توانایی انتقال اطلاعات را بین کارت گرافیک و پردازنده را ندارد.
• کارت گرافیک ویزا:
• این نمونه از کارت های گرافیکی که سرعت انتقال 50 مگاهرتزی داده ها را به صورت 32 بیتی دارند، یک وظیفه اصلی دارند و آن رد و بدل کردن اطلاعات بین کارت گرافیک و پردازنده است.
• کارت گرافیک AGP:
• انواع کارت AGP در بازار موجود است که میتوانند داده ها و اطلاعات را تا 266 مگابایت برثانیه انتقال داده که این انتقال با سرعتی برابر با 500 مگابایت بر ثانیه انجام می گیرد. دیگر این که رایانه هایی که به AGP مجهز میباشند از پی سی ای استفاده خواهند کرد چه بسا در آیندهای نه چندان دور این گذرگاههای PCI به اصلی ترین گذرگاها جهت ورود و خروج داده ها خواهند شد.

مزایای کارت گرافیک ایسوس

یکی از مهترین مزایایی که خرید کارت گرافیک ایسوس مدل STRIX-GTX1060-O6G-GAMING برای شما به همراه دارد، امکان استفاده از پورت های متنوع برای نمایش تصاویر است. این کارت گرافیک دارای دو عدد پورت HDMI و همچنین یک پورت DVID می باشد. Dvid یک مدل از پورتهای dvi است که وظیفه اصلی آن تبدیل داده ها به سیگنال های دیجیتالی آن هم با سرعت بالا است.

از دیگر مدلهای DVI میتوان DVII و DVIA را نام برد که به ترتیب وظیفه تبدیل داده ها به سیگنال های آنالوگ و آنالوگ دیجیتال را دارند. وجود دو عدد پورت به شما این امکان را می دهد که به طور همزمان از دو مانیتور برای پخش تصاویر نمایشگر با بالاترین کیفیت بهره بگیرید. درگاه HDMI برخلاف درگاه DVI که فقط سیگنال های صوتی را منتقل می کند امکان انتقال داده های صوتی را نیز دارد. بنابراین، فقط با استفاده از یک کابل متصل به درگاه HDMI می توانید داده های صوتی و تصویری را به هر نمایشگری منتقل کنید.

شاید تا کنون پی به کامل بودن و همه جانبه بودن در کارت گرافیک ایسوس مدل STRIX-GTX1060-O6G-GAMING برده اید اما باید بگوییم نه تنها این ویژگیها بلکه حافظه GDDR5 با 1873 مگاهرتز در حالت OC، سوکت برق 6 پین پی سی ای، وجود دو عدد DISPLAY PORT، تراشه پردازنده ساخت NVIDIA با فرکانس 1873 مگاهرتز در حالت OC در این قطعه کوچک با ابعاد 40*134*298 میلی متر گنجانده شده است.

فضای نصب مورد نیاز برای این کارت گرافیک برابر با دو اسلات است و دارای سیستم خنک کننده اختصاصی DIRECTCU III و همچنین سیستم نورپردازی چندرنگ می باشد و طیف رنگی با تنوع بالا را در اختیار دارد که همگی اینها در کنار هم باعث ترغیب هر کاربری به خرید کارت گرافیک ایسوس مدل STRIX-GTX1060-O6G-GAMING خواهد شد.

ایسوس STRIX-GTX1060-O6GGAMING نسبت به ویژگی ها و امکانات تعریف شده برای این محصول بسیار مناسب است و شما م یتوانید با هزین های پایین این کارت گرافیک را برای انجام کارهای گرافیکی و دیگر کارهایی که نیاز به عملیات پیچیده و در عین حال با سرعت بالا را دارد خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا